جلسه اول : آشنایی با ابزار و وسایل مورد نیاز نقطه کوبی روی سفال


به جلسه اول کلاس نقطه کوبی خوش آمدید

 

سلام خدمت شما هنرمندان و علاقمندان به هنر، خوشحالم که یک بار دیگه با یک آموزش دیگه در خدمتتون هستم و این بار میخوام شما رو با هنر نقطه کوبی و نقاشی روی سفال و سرامیک آشنا کنم. روند آموزش این این کلاس به این صورت خواهد بود که ابتدا روش آماده سازی سطح سفالی یا سرامیکی و یا حتی شیشه ای رو به شما نشان خواهم داد، بعد نحوه ساخت رنگ های دلخواه تون با ترکیب چند رنگ و نکات رنگ آمیزی روی سطح با رنگ اکریلیک رو توضیح خواهم داد، در ادامه شیوه دورگیری نقوش با خمیر دورگیر رو در فیلم ها مشاهده خواهید کرد و در نهایت هم آخرین تکنیک های لازم برای نقطه کوبی رو متذکر خواهم شد. اما قبل از شروع بحث آموزش لازمه مواد و ابزاری که تا انتهای کلاس به اونها احتیاج پیدا خواهید کرد رو معرفی کنیم.

 

مواد و ابزار مورد نیاز :

 

بشقاب سفالی ( توی این آموزش من روی سطح سفالی کار خواهم کرد اما شما میتونید همین تکنیک ها رو روی ظروف سرامیکی و ظرف شیشه ای هم پیاده کنید.)

رنگ اکریلیک ( میتونید رنگ های دلخواه خودتون رو به صورت آماده تهیه کنید و یا با خریدن رنگ های اصلی - زرد، قرمز، آبی، مشکی و سفید - هزاران رنگ مختلف رو خودتون و با ترکیب این رنگ ها بسازید.)

دورگیر

سمباده

تامپون یا ابر

قلمو

اسپری فیکساتور یا هر نوع تثبیت کننده دیگر (وارنیش، رزین، کیلر و ...)

و کاربن در صورتی که بخواهید طرح آماده ای رو روی بشقاب پیاده کنید

 

ویدیو معرفی مواد و ابزار مورد نیاز :

 

خب حالا که با مواد و ابزار آشنا شدیم، نگاهی هم به سرفصل های کلاس و بخش هایی از آموزش خواهیم انداخت که در جلسات بعدی به اونها به طور مفصل خواهیم پرداخت.

فیلم زیر فقط بخش های از آموزش هایی است که در جلسات بعد خواهید دید. نسخه اصلی فیلم ها همراه با صدا و توضیحات استاد هستند.

 

در جلسه بعدی کار آماده سازی و پیاده سازی طرح مورد نظر رو روی سطح سفالی آغاز خواهیم کرد، با ما همراه باشید