جلسه اول : آشنایی با مواد و ابزار مورد نیاز و خلاصه ی آموزش ها


 

 

به جلسه اول کلاس نقاشی روی کاشی خوش آمدید

 

 

یکی از هنرهایی که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد و در آثار تاریخی جهان و به ویژه ایران دیده می شود. انواع کاشی کاری و نقاشی روی کاشی است. ما در این کلاس قصد داریم به وسیله ی تکنیک های مختلف و شیوه ی نوین هنر جهان امروز را با هنر غنی جهان دیروز را بهم پیوند بزنیم. در این کلاس به شما آموزش خواهیم داد که چطور میتوانید با کمی حوصله و دقت با استفاده از تکنیک های رنگ ویترای و رنگ اکریلیک کاشی های زیبای خودتون رو بسازید و نیازی به روش های قدیمی و پر دردسر و استفاده از کوره و ... ندارید. پس با ما همراه باشید تا این آموزش جذاب رو یاد بگیرید. laugh

اول از همه باید با لوازم و ابزاری که برای این هنر به کار میره بیشتر آشنا شویم. در زیر لیست تمامی مواد و ابزاری که تا انتهای کلاس به اونها احتیاج پیدا میکنید، مشاهده خواهید کرد و بعد از این به سراغ تکنیک های مختلف رنگ زدن و تزیین کاشی میریم.

در انتخاب قلمو من از شماره دو و صفر استفاده کردم ولی براساس طرحتان می توانید از شماره های بالاتر یا کمتر قلمو استفاده کنید

رنگ ویترای

دورگیر ویترای

رنگ اکریلیک یا رنگ مولتی سرفیس

کاشی یا ظروف سرامیکی

قلم مو

ابر

سوزن یا یک شی نوک تیز

رنگ سرامیک

رنگ نگینی نقطه کوب

پالت

فیلم معرفی ابزار مورد نیاز این کلاس آموزشی

 

 

بعد از معرفی مواد و ابزاری که بهش احتیاج دارید، حالا بریم سراغ آموزش ها و در جلسه ی بعدی آموزش تکنیک رنگ ویترای رو باهم یاد میگیریم. ما رو در جلسات بعدی همراهی کنید.

فیلم زیر بخش هایی از آموزش های این کلاس است که در این جلسه و جلسات آینده مشاهده خواهید کرد. نسخه اصلی فیلم ها همراه با صدای استاد است.