جلسه اول آموزش نقاشی روی چرم : پیاده سازی طرح بر روی چرم


 

به جلسه اول کلاس نقاشی روی چرم خوش آمدید!

 

در این کلاس آموزشی تکنیک های اولیه نقاشی روی چرم رو به شما آموزش خواهیم داد، بعد از یادگیری این تکنیک ها شما با کمی تمرین میتوانید هر طرح دلخواهی رو روی چرم پیاده کنید و از این طریق کیف، کفش و یا هر نوع محصول چرمی دیگه ای که دارید رو زیباتر کنید. پس آموزش های این کلاس رو از دست ندهید.

 

 

مواد مورد نیاز :

چرم
قلمو های سر گرد شماره : 00 ، 2
رنگ پارچه
کاربن
چسب DM5
آب و لیوان
طرح

 

 

در انتخاب مواد مورد نیاز باید به چند نکته دقت کنید :

 

1- برای شروع کار و قبل از کسب تجربه کافی بهتر است به جای نقاشی بر روی چرم های طبیعی، چرم مصنوعی رو انتخاب کنید، که به مراتب از نظر قیمت به صرفه تر خواهد بود.

2- انتخاب شماره قلموها بسته به طرح انتخابی شماست و هرچه این طرح ظرافت بیشتری داشته باشد باید قلموهایی با شماره پایین تر رو انتخاب کنید، و همین طور برعکس، هرچه سطح وسیع تری رو بخواهید رنگ آمیزی کنید میتونید از قلمو های شماره بالاتر استفاده کنید.

3- برای انتخاب رنگ کاربن باید به رنگ چرمی که میخواهید روی آن نقاشی کنید توجه کنید، و کاربنی رو انتخاب کنید که بعد از انتقال طرح، رنگش بر روی چرم مانده و مشخص باشد. برای مثال اگر از چرم قرمز استفاده میکنید نباید کاربن رنگ قرمز رو انتخاب کنید.

 

و در آخر اینکه شما میتوانید هر طرحی که میپسندید رو برای اینکار انتخاب کنید، اما ما برای شروع کار و این آموزش یک طرح ساده رو انتخاب کردیم، که در پایین مشاهده میکنید.

 

 

در جلسه اول تا مرحله انتقال طرح به روی چرم رو به شما آموزش خواهیم داد و در جلسات بعد تکنیک های رنگ آمیزی و تثبیت رنگ رو به کمک فیلم های آموزشی از این کلاس یاد خواهید گرفت.

 

 

انتقال طرح به روی چرم با کمک کاربن

 

 

 

برای انتقال طرح بر روی چرم ابتدا روی جوهر دار کاربن رو بر روی چرم گذاشته و با کمک خودکار و یا هر شی نوک تیزی که به انتقال طرح از کاربن بر روی چرم کمک کند، یک خط کوچک بر روی کاربن و در گوشه ی چرم میکشیم، تا مطمئن شویم که رنگ کاربن رو درست انتخاب کرده ایم. بعد از اینکه این اطمینان حاصل شد، طرح رو روی کاربن گذاشته و با شی تیزی که برداشته ایم دور تا دور طرح رو به طور کامل بر روی کاربن میکشیم، بهتر است خطوطی که روی کاربن میکشیم فقط در یک جهت باشند.

همچنین در حین کار و بعد از کشیدن قسمت هایی از طرح، بهتر است طرح و کاربن را بدون اینکه تکان بخورند، بلند کنید تا ببینید که طرح به درستی به چرم منتقل می شود یا خیر.

در نهایت بعد از اینکه کل طرح رو به چرم منتقل کردید، طرح و کاربن رو به آرامی از روی چرم بر دارید.

 

 

مرحله اول کار که بسیار هم ساده بود به پایان رسیدهsmiley

برای یادگیری باقی مراحل کار جلسات بعدی کلاس رو مشاهده بفرمایید.