دوره آموزش ساخت رژ لب طبیعی و گیاهی

با شرکت در کلاس آموزش ساخت رژ لب گیاهی در خانه هم از خطرات مواد سمی در امان باشید، هم درآمدزایی کنید. در این کلاس با هم یاد می گیریم که رژ مورد نیاز خود را آسان، ارزان و سالم درست کنیم .

‎با کمی دانش اولیه، دستورالعمل های خوب و انتخاب مواد معدنی و روغن های گیاهی، می توانید لوازم آرایش طبیعی و سالمی تولید کنید و علاوه بر استفاده شخصی، کسب و کار خوبی راه اندازی کنید.

رژ لب همیشه بخشی از مد در زندگی خانم ها بوده است، اما تاریخچه رژ لب به مصریان باستان برمی‌گردد که از حنا برای رنگ آمیزی لب های خود استفاده می کردند. طبق کتاب «Read My Lips» مصری ها می دانستند که چگونه رژ لب درست کنند. آنها از یک رنگ گیاهی جیوه ای به نام فوکوس (fucus) استفاده می کردند که حاوی آلژین، ید و برومین مانیت بود و رنگ بنفش مایل به قرمز ایجاد می کرد. با این حال، این ترکیب همچنین به طور بالقوه سمی بود.

ساخت رژ لب طبیعی

چرا باید به سراغ ساخت رژ لب گیاهی برویم؟

در همه لوازم آرایشی های صنعتی و سربی، مواد نگهدارنده سرطان زا، مواد مصنوعی و نفتی وجود دارد که سلامتی ما را به خطر می اندازد. پس برای زندگی سالم تر و به دور از مواد خطرناک، بهتر است از این لوازم استفاده نکنیم.

‎ هرگز فکر نکنید که از سموم در رژ لب خود عاری هستید. CNN چند سال پیش در مورد وجود سرب در بسیاری از برندهای رژ لب گزارش داد. کمپین لوازم آرایشی ایمن در سال 2007 مطالعه ای به نام «A Poison Kiss» انجام داد. این مطالعه سرب را در بیش از ۶۰ درصد از ۳۳ رژ لب مورد آزمایش تشخیص داد. سرب هرگز به عنوان یک ماده ذکر نشده است، ظاهراً به دلیل اینکه مقدار آن بسیار کم است. با این حال، ممکن است وجود داشته باشد و از طریق پوست جذب شود.

آموزش ساخت رژ لب مناسب چه کسانی است؟

آموزش ساخت رژ لب گیاهی مناسب کسانیست که به فکر سلامتی پوست خود هستند و هم چنین می خواهند با یادگیری یک هنر در خانه درآمدزایی کنند. شروع ساخت رژ لب خانگی بدون ضرر، بسیار شبیه تصمیم گیری برای امتحان یک غذای جدید است. نظر شما را جلب می کند، تصمیم می گیرید که خودتان تهیه کنید، دست به کار شده و در نهایت عاشق این کار می شوید.

خلاقیت در ترکیب رنگ ها و ترکیبات همیشه جذاب و دوست داشتنی هست، مخصوصا اینکه رنگ و بافت رژ لب تاثیر زیادی در نتیجه نهایی می گذارد. اگر شما هم مثل من دوست دارید از مواد ارگانیک استفاده کنید و بازی با رنگ ها را دوست دارید، این کلاس را از دست ندید.

این کلاس هیچگونه پیش نیازی ندارد و همه مطالب از صفر آموزش داده خواهد شد. در ادامه به معرفی اجمالی سرفصل‌های این دوره می‌پردازیم.

آموزش ساخت رژ لب گیاهی در ۱۱ جلسه + ۱ جلسه رایگان

آموزش ساخت رژ لب ساده در ۱۱ جلسه به همراه یک جلسه رایگان تهیه شده که شما می‌توانید سرفصل‌های آن را در ادامه مشاهده کنید. در این آموزش ساخت رژ طبیعی من در هر جلسه چندین فرمول را به شما آموزش داده ام تا قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید. در اینجا به صورت خلاصه این سرفصل‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • معرفی دوره و لوازم مورد نیاز
  • بررسی ساختار رژ لب گیاهی
  • آموزش رژ لب مایع، جامد، برق لب، بالم لب، خط لب، اسکراب لب و ماسک لب به صورت کامل و جداگانه
  • آموزش ترکیب رنگ ها و نسبتشان + ‌۱۶ رنگ جذاب (قرمز، شکلاتی، مشکی و ...)

در آموزش درست كردن رژ لب با چه وسایلی کار می‌کنیم؟

آموزش درست كردن رژ لب با وسایل ارزان

من قبلاً به این واقعیت اشاره کردم که درست کردن رژ لب در خانه بسیار ساده است! تنها چیزی که نیاز است موم زنبور عسل (بیزوکس)، کره شی، روغن نارگیل، روغن ویتامین E و یک رنگ طبیعی است. برای درست کردن رژ لب طبیعی به مقدار کمی اکسید روی هم نیاز دارید. اکسید روی در ضد آفتاب استفاده می شود و مقدار کمی فاکتور ضد آفتاب بودن (SPF) به رژ لب گیاهی شما اضافه می کند.

در اولین جلسه آموزش درست کردن رژ لب که به رایگان به آن دسترسی دارید، وسایل مورد نیاز را به شما در قالب یک ویدیو معرفی می‌کنیم. در اینجا لیست لوازم را به اختصار معرفی می‌کنیم.

ترکیبات ساخت رژ لب گیاهی

موم زنبور عسل

موم زنبور عسل باعث انسجام، ماندگاری بیشتر و ضد آب شدن رژ خانگی می شود. البته در صورت تمایل می توانید از نوع دیگری از موم استفاده کنید، اما به نظرم موم زنبور عسل بهترین بافت را به رژ لب می دهد. موم ماده ای است که به رژ لب شکل می دهد و باعث براق شدن، اثربخشی و چسبندگی رژ لب می شود.

موم های طبیعی رایج که در تولید رژ لب استفاده می شوند عبارتند از موم کاندلیلا، موم تالو، موم کارنوبا و هیدروکربن هایی مانند اوزوکرین، Ceresin، موم پارافین سخت و غیره. ماده اصلی هر رژ لب، موم است که به پایه رژ لب کمک می کند تا استفاده از آن آسان شود. اگر نوع دیگری از موم را (غیر از عسل) انتخاب کنید، ممکن است لازم باشد نسبت مواد را کمی تغییر دهید.

روغن ها

۶۰ درصد از وزن کل رژ لب را روغن ها تشکیل می دهند. روغن به عنوان ماده اصلی در رژ لب، باید در مقادیر ذکر شده و مشخص اضافه شود تا رژ لب ها برای استفاده مناسب باشند. روغن ها شدت ترکیب رژ لب را تغییر می دهند. هرچه روغن بیشتر باشد، رژ لب شفاف تر می شود و هرچه روغن کمتر باشد، رنگدانه غنی تر می شود.

روغن هایی مانند روغن کرچک، روغن معدنی، روغن گیاهی و لانولین بسیار پرطرفدار هستند و سپس به موم اضافه می شوند. آنها آب رسانی می کنند، نرم تر هستند و مواد رنگی و حلال ها را در رژ لب شما حل می کنند. علاوه بر روغن های ذکر شده، روغن هسته انگور، روغن پالم، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، تری گلیسیرید، سیکلومتیکون و دایمتیکون نیز به جای آنها استفاده می شوند.

کره شی

کره شی خواص شگفت انگیزی برای پوست دارد و به ویژه برای لب های ترک خورده مفید است. بسیار آبرسان است و به عمق پوست نفوذ می کند.

برای این دستور، کره شی را می توان به طور کامل یا جزئی با کره کاکائو یا کره انبه جایگزین کرد. این کره ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند، اما همچنین دارای فواید منحصر به فردی هستند که همه آنها را برای استفاده در این دستور رژ لب گیاهی عالی می کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل هم مانند کره شی دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست است. بسیار مرطوب کننده است و لب های خشک و ترک خورده را آبرسانی می کند.

روغن ویتامین E

روغن ویتامین E به تسکین و نرم شدن لب های ترک خورده کمک می کند. علاوه بر این، روغن ویتامین E خواص شگفت انگیزی برای پوست دارد و بسیار آبرسان است.

اکسید روی

اکسید روی یک پودر سفید ریز است که اغلب برای ساخت محصولات SPF (ضدآفتاب) استفاده می شود. افزودن مقدار کمی از آن به رژ لب شما، رژ لب مات با خاصیت SPF ایجاد می کند.

اکسید روی را می توان برای ساخت ضد آفتاب خانگی استفاده کرد و هر چه بیشتر اضافه کنید، SPF بالاتر می رود.

روغن های ضروری

می توان روغن های ضروری را به رژ لب خود اضافه کنید تا عطر زیبایی به آن بدهید و همچنین فواید پوستی زیادی داشته باشید. روغن های مورد علاقه من برای اضافه کردن، نعناع یا اسطوخودوس هستند. نعناع به رژ لب شما اثر خنک کننده می دهد و به تسکین لب های ترک خورده کمک می کند، در حالی که اسطوخودوس عطری زیبا و آرامبخش ایجاد می کند.

رنگدانه ها

رژ لب ها در رنگ های مختلفی وجود دارند و این رنگ ها توسط رنگدانه ها (پیگمنت) ایجاد می شوند. رنگدانه ها به ۲ دسته آلی و معدنی تقسیم می شوند. رنگدانه های معدنی مانند ZnO، TiO2 و پودر نامحلول هستند و برای پخش یکنواخت آنها نیاز به فرآیندهای آماده سازی خاصی است. رنگدانه های آلی مانند لاکتوفلاوین، پودر چغندر و آنتوسیانین محلول هستند، اما باعث پخش شدن رنگ ها می شوند. بنابراین، این دو دسته رنگدانه با هم مخلوط می شوند تا رژ لب هایی با رنگ یکنواخت و ضدلک ایجاد شود.

الکل

الکل یا گلیکول اغلب به عنوان حلال برای روغن و موم در ساخت رژ لب استفاده می شود.

معطر کننده

رایحه های مصنوعی نقش مهمی در پوشاندن بوی مواد شیمیایی موجود در رنگ ها، موم ها و روغن های موجود در رژ لب دارند. از آنجایی که روغن ها، رنگ ها و موم های موجود در ترکیبات رژ لب می توانند بوی خود را منتشر کنند، افزودن مقدار مشخصی از رایحه به آن می تواند به شما کمک کند تا بوی رژ لب را مطبوع نگه دارید. اگر افرادی لب های خشک یا ترک خورده دارند، باید از استفاده از مواد معطر رژ لب خودداری کنند، زیرا می تواند باعث واکنش آلرژیک در پوست شود.

مواد نگهدارنده و آنتی اکسیدان ها

رژ لب ها نمی توانند برای مدت طولانی استفاده شوند، زیرا مواد تشکیل دهنده آنها با گذشت زمان تجزیه می شوند. برای افزایش ماندگاری رژ لب ها، از آنتی اکسیدان ها و مواد نگهدارنده استفاده می شود. یکی از راه های افزایش ماندگاری رژ لب ها، نگهداری آنها در یخچال است. مواد نگهدارنده به حفظ طول عمر رژ لب و جلوگیری از اکسید شدن آن کمک می کنند. رژ لب معمولی را فقط می توان تا یک سال استفاده کرد، اما با استفاده از آنتی اکسیدان هایی مانند لسیتین و BHT، می توان عمر آن را افزایش داد.

نگهداری از رژ لب خانگی

برای ساخت و نگهداری رژ لب ارگانیک ۲ گزینه وجود دارد:

  • پوکه رژ لب: به سادگی رژ لب ذوب شده را داخل پوکه بریزید، اجازه دهید تا سفت شود و آماده استفاده است.
  • قالب و تیوپ سیلیکونی رژ لب: استفاده از قالب سیلیکونی رژ لب چند مرحله اضافی دارد. ابتدا، رژ لب باید تا حد زیادی در قالب سفت شود، سپس قبل از انتقال به پوکه رژ لب، سوراخی برای تنظیم ارتفاع ایجاد کنید.

رژ لب طبیعی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آموزش ساخت رژ لب خانگی بدون ضرر

جامد بودن در دمای اتاق: این ویژگی باعث می شود که رژ لب به راحتی قابل حمل و استفاده باشد و در کوله یا کیف دستی آسیب نبیند.

سختی و عدم شکنندگی با فشار کم: این ویژگی باعث می شود که رژ لب به راحتی روی لب پخش شود و هنگام استفاده لب ها را خراش ندهد.

نرمی کافی برای پخش شدن روی پوست لب: این ویژگی باعث می شود که رژ لب به راحتی روی لب ها کشیده شود و لایه ای یکنواخت ایجاد کند.

یکنواختی رنگ: این ویژگی باعث می شود که رژ لب ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشد.

ماندگاری حداقل برای مدتی: این ویژگی باعث می شود که رژ لب برای مدت طولانی تری روی لب ها باقی بماند و نیاز به تجدید کشیدن رژ نباشد.

نکته: هرچه دمای ذوب موم بیشتر باشد، رژ لب سخت تر خواهد بود. به طور کلی، هرچه میزان یک ماده در مخلوطی بیشتر باشد، خواص آن ماده در مخلوط بیشتر دیده می شود. به عنوان مثال، اگر در کیکی از کره بیشتری استفاده شود، طعم کره ای بیشتری خواهد داشت.

چرا باید در کلاس ساخت رژ لب خانگی آکادمی هنری شرکت کنیم؟

ویژگی‌های انواع کلاس های هنری که در آکادمی ما برگزار می‌شود:

  • محتوای دوره‌‌های آکادمی هنری متنوع است. متن توضیحات، عکس‌های مرحله‌به‌مرحله و فیلم‌های ضبط شده با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • دوره‌ها به صورت مجازی و از قبل ضبط و آماده شده است و شما می‌توانید با یک موبایل هوشمند ساده هم در آن‌ها شرکت کنید.
  • برای اینکه با سطح آموزش‌ها آشنا شوید، جلسه اول دوره‌ها به رایگان در دسترس شماست.
  • پشتیبانی آنلاین

نحوه شرکت در دوره ساخت رژ لب ارگانیک

برای شروع یادگیری درست کردن رژ لب طبیعی و شرکت در این دوره، کافیست ابتدا از بخش ورود/ثبت نام یک حساب کاربری برای خود بسازید. سپس با پرداخت هزینه کلاس به صورت آنلاین، جلسات دوره برای شما باز می‌شود. لازم به ذکر است جلسه اول تمامی دوره‌ها به صورت رایگان باز است و شما برای آشنایی بیشتر به محتوای آن‌ها دسترسی دارید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد کلاس، کافیست از طریق چت آنلاین سایت با پشتیبانی در ارتباط باشید.

پس از پایان آموزش ساخت رژ لب طبیعی چه دوره ای بگذرانیم؟

آکادمی هنری برای ادامه مسیر و پیشرفت شما عزیزان، انواع کلاس های ساخت لوازم آرایشی طبیعی را فراهم کرده است. بر اساس علاقه و نیاز خود می توانید در هر یک از این کلاس ها شرکت کنید:

ویژگی های این دوره

نوع دوره:
غیرحضوری (ویدئو)
پیش نیاز:
ندارد
مدت زمان:
2:11:04
تعداد ویدئو:
25 عدد
حجم فایل‌ها:
4.19GB

مباحث دوره ( 12 جلسه )

جلسه دوم : معرفی ساختار رژلب

جلسه سوم : آموزش ساخت رژ لب جامد

جلسه چهارم : آموزش ساخت رژلب مایع

جلسه پنجم : آموزش ساخت خط لب

جلسه ششم : آموزش ساخت برق لب

جلسه هفتم : آموزش ساخت بالم لب

جلسه هشتم : آموزش ساخت اسکراب لب

جلسه نهم : آموزش ساخت ماسک لب

جلسه دهم : آموزش ترکیب رنگ و ساخت ۱۶ رنگ رژلب

جلسه یازدهم : نکات و چالش های ساخت رژلب

جلسه دوازدهم :به روزرسانی دوره

دوره به درد چه کسانی می‌خورد؟

این دوره برای افرادی که علاقه به ساخت لوازم آرایشی طبیعی و سالم دارند و تمایل دارند در منزل به راحتی شروع به ساخت رژ لب هایی کنند که ارگانیک می باشد، مناسب است.

آشنایی با مدرس دوره:

سالها پیش وقتی اولین بار صابون های دستساز و بمب های حمام رو با برند lush دیدیم بینهایت عاشقششون شدم و بعد از استفاده از صابون های دستساز مختلف فهمیدم فرق خیلی زیادی با مواد صنعتی داره و همیشه چشمم دنبال محصولات دستساز و طبیعی بود تصمیم گرفتم که خودم یاد بگیرم و شروع به ساخت کنم.... بعد از سعی و خطا های زیاد و آموزش دیدن های فراوان موفق شدم لوازم آرایشی و بهداشتی خودم رو تولید کنم و حالا میخوام تجربیاتم و در اختیار شما بزارم در حال حاضر کلاس های مختلفی مثل صابون سازی، کوکتل های حمام، لوازم آرایش و.... رو تدریس میکنم

سوالات متداول

نحوه برگذاری کلاس ها به چه صورته؟

کلاس های آموزشی به صورت مجازی و آفلاین هستند یعنی بعد از خرید دوره از طریق سایت ویدیوهای آموزشی کلاس مورد نظر داخل حساب کاربریتون ذخیره میشه و شما میتونید تا بی نهایت و هر ساعتی از شبانه روز به ویدیوها دسترسی داشته باشید هیچ محدودیت زمانی برای پرسش و پاسخ و رفع سوالات کلاس براتون وجود نداره و میتونید سوالات و نمونه کارهای خودتون رو از طریق چت سایت در قسمت کلاس ها مطرح کرده و رفع اشکال کنید

کلاس ها پشتیبانی هم دارند؟

پشتیبانی و دسترسی به کلاس ها بدون هیچ محدودیت زمانی میباشد و شما حتی یک سال دیگه هم میتونید دیدن آموزش و رفع اشکال را شروع کنید

کلاس ها در چه پلتفورمی تشکیل میشود؟

کلاس ها داخل سایتمون هستند و شما بدون نیاز به فیلترشکن و با ترافیک نیم بها میتونید آنها رو مشاهده کنید

چطوری باید در کلاس مورد نظرم ثبت نام کنم؟

ثبت نام در کلاس ها فقط از طریق سایت امکان پذیر است بعد از انتخاب کلاس مورد نظر میتوانید جلسه اول آن را به صورت رایگان مشاهده کنید و بعد از اطمینان از انتخاب روی گزینه ی ثبت نام در کلاس کلیک کرده و به درگاه بانک منتقل میشوید. بعد از پرداخت تمام جلسات کلاس برای شما فعال خواهد شد و بدون محدودیت زمانی میتونید آنها را مشاهده کنید

فیلم برداری کلاس ها به چه شکلی هست؟

آموزش ها توسط بهترین تجهیزات و ۳ دوربین حرفه ای ضبط شده اند تا بتوانید بهترین کیفیت آموزش را تجربه نمایید

آیا میشه جلسات هرکلاس رو جداگونه و به صورت انتخابی خرید؟

تمام جلسات با هم هستن و امکان گذروندن یک جلسه از کلاس نیست

کلاس هایی که ثبت نام کردم رو از کجا میتونم پیدا کنم؟

وارد حساب کاربریتون بشید، صفحه ی اصلی سایت سمت چپ بالا روی آموزش ها کلیک کنید صفحه ی هنری آکادمی برای شما باز میشه حالا با کلیک روی آدمک و انتخاب گزینه دوره های خریداری شده میتونید دوره های آموزشی که ثبت نام کردید رو مشاهده کنید

لوازم و ابزار کلاس ها رو چطوری میتونم تهیه کنم؟

مواد اولیه و ابزار مورد نیاز اکثر کلاس های آموزشی هنری آکادمی در سایتمون موجود هست و میتونید به راحتی سفارش بدید

چطوری باید از استاد کلاس رفع اشکال کنم؟

شما از طریق چت داخل سایت در قسمت کلاس ها ( آیکون پایین سمت راست) میتونید سوالات خوددتون رو بپرسید و نمونه کارهاتون رو جهت رفع اشکال ارسال کنید.

کلاس حضوری هم دارید؟

خیر، تمام کلاس های ما مجازی هستند و شما از هرکجای دنیا میتونید از این آموزش ها استفاده کنید

  • آموزش کامل و قدم به قدم
  • پشتیبانی و رفع اشکال نامحدود
  • مشاهده ی آموزش بدون محدودیت زمان و مکان
  • آموزش ها ی هر جلسه همراه با متن ، عکس های مرحله به مرحله و یا فیلم آموزشی می باشد.
 750,000 تومان 
هزینه دوره :  750,000 تومان