نحوه ساخت دفترچه یادداشت روبانی

 

یک دفترچه یادداشت روبان کاری جدید:

من همیشه به دفترچه های یادداشت علاقه زیادی داشتم. هر بار که به خرید می رفتم تلاش می کردم به قسمتی که دفترچه یادداشت  ها به فروش می رسند سر نزنم؛ چون مجبور بودم یکی از آن ها را بخرم.  بعد از مدتی یاد گرفتم که  نباید پول خود را صرف خرید دفترچه یادداشت اضافی کنم؛ زیرا دیگر نیازی به آن نداشتم. با این حال این موضوع بدین معنا نبود که دفترچه یادداشت جدیدی را از دفترهایی که در اختیار دارم نسازم. امروز قصد دارم  نحوه ساخت دفترچه یادداشت جدید از دفترهای قدیمی را به شما آموزش دهم.

 تنها چیزی که برای انجام اینکار نیاز دارید تهیه اقلام زیر است:

  • یک عدد دفترچه یادداشت قدیمی یا جدید
  • 4 متر روبان در رنگ های مختلف
  • چسب تفنگی یا چسب محکم دیگر
  • قیچی
  • کاغذهای رنگی

خوب کار خود را با اندازه گیری روبان آغاز کنید تا بتوانید آن را با اندازه دفترچه یادداشتی که در دست دارید هماهنگ نمایید. روبانی که قرار است عرض دفترچه یادداشت را بپوشاند باید به اندازه کافی بلند باشد. در چنین شرایطی می توانید مطمئن باشید که روبان، جلو و پشت کتاب را می پوشاند. برای این دفترچه یادداشت من به عرض 8 و طول 12 نیاز دارم.  از عرض روبان انتخابی  خود استفاده کنید تا ببینید برای پوشاندن آن به چند نوار نیاز دارید.  از هر دو طرف 2 سانتی متر برای هم پوشانی اختصاص دهید.

داخل کاور جلویی، روبان ها را کنار هم قرار دهید و آن ها را چسب بزنید.

روبان ها را در امتداد عرض و طول صفحه وصل کنید و سپس صفحه را ببندید و موقعیت روبان ها را تمیز نمایید.

حالا باید روبان ها را بر روی هم ببافید. بافت روبان ها را که بلد هستید.

کافی است روبان ها را به سادگی از زیر و روی هم رد کنید. این فرآیند را برای سایر قسمت ها تکرار نمایید.

بعد از این که صفحه اول را کامل کردید، انتهای روبان ها را  خوب به هم بچسبانید. این کار باعث می شود بافت شما در ادامه مسیر دچار مشکل نشود.  روبان ها را بر روی صفحه پشتی بچسبانید و بافت آن ها را در کاور پشتی همانند کاور جلویی ادامه دهید.

زمانی که همه روبان ها بافته شدند، آن ها را داخل کاور قرار دهید و جایشان را امن سازید. اجازه دهید روبان ها برای عرض کتاب کمی شل باشند تا باز و بسته کردن آن راحت تر باشد. تکه روبان را به گوشه بالا و سمت چپ صفحه پشتی بچسبانید. می توانید از آن به عنوان علامت کتاب استفاده کنید.

در نهایت  داخل دفترچه یادداشت را با کاغذهای رنگی بپوشانید.کار شما تمامی شده است.

اگر دوستدار هنر روبان دوزی هستید و تمایل به یادگیری این هنر دارید، می توانید برای فراگیری آموزش ها به صفحه آموزش روبان دوزی مراجعه کنید. آموزش های متنوع و جدیدی در این قسمت برای شما هنر دوستان قرار داده شده است.

منبع: thatssogemma

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا