جلسه اول : آشنایی با کد مورس و دستبندهای مورس


با سلام خدمت شما مخاطبان گرامی هنریheart

اینبار هم به همراه شما در آموزشی تازه قصد داریم نحوه ساخت دستبندهای زیبا و ظریف مورس رو یاد بگیریم که علاوه بر زیباییشون میتوانند حاوی پیام های پر مفهومی باشند که توسط خود شما انتخاب شده اند. شما میتوانید یک جمله زیبا رو در قالب یک دستبند به دوستان و عزیزان خود هدیه دهید و یا اسم خودتون و یا هرکسی که مد نظر دارید رو به صورت کد مورس روی دستبند زیبای دست ساز تون داشته باشید.

 

اما قبل از شروع آموزش نحوه ساخت دستبند مورس اول باید شما رو کمی بیشتر با کد مورس و نحوه ساخت پیام و عبارت با استفاده از اون آشنا کنیم.

همون طور که احتمالا خودتون میدانید، کد مورس روشی برای انتقال پیام و اطلاعات است که در آن از یک رشته نشانه‌های بلند و کوتاه استاندارد به نام خط و نقطه استفاده می‌شود تا از این طریق و به زبانی خاص پیامی را منتقل کند.

شیوه ساخت یک عبارت با کد مورس هم به همین صورت و با ترجمه اون عبارت به زبان نقطه و خط انجام میشود.

در اینجا ما لیست کامل حروف و اعداد انگلیسی و معادل آن ها رو در کد مورس برای شما قرار داده ایم و تنها کافیست عبارت مورد نظر خودتون رو حرف به حرف و با کمک این لیست به صورت کد مورس دربیاورید.

*** دقت کنید که در کد مورس برای مجزا کردن هر حرف از دیگری مکث/فاصله کوتاهی گذاشته میشود که در موقع نوشتن عبارتتون به کد مورس باید این فاصله رو هم لحاظ کنید.

 

 

برای اینکه دقیق تر متوجه نحوه ساخت عبارت با کد مورس شوید میتوانید فیلمی که از این مرحله کار برایتان آماده کرده ایم رو در زیر مشاهده کنید.

*** در ویدیو فاصله بین حروف رو با علامت / مشخص کرده ایم.

 

نحوه نمایش پیامی که به کد مورس ساختید با رنگ های مختلف منجوق و ملیله در دستبند کاملا به انتخاب خودتون خواهد بود، اما توجه داشته باشید که قبل از رسیدن به مرحله ساخت دستبند ابتدا یک راهنمای مشخص برای خود قرار دهید و از اون پیروی کنید. به عنوان مثال همون طور که در ویدیو مشاهده کرده اید، در انتهای کار تبدیل عبارتمون به کد مورس، مشخص کردیم که ما برای ساخت این دستبند، برای نشان دادن خط از ملیله، برای نشان دادن نقطه از منجوق های رنگی و برای نشان دادن فاصله از منجوق طلایی استفاده خواهیم کرد.

شما هم میتوانید از طریق همین روش و با استفاده از تمامی رنگ های موجود هر بار دستبندهایی متنوعی که حاوی پیام هایی زیبا هستند رو برای خودتان و یا عزیزانتون بسازید.

 

تا به این جای کار شما جمله یا کلمه مورد نظر خودتون رو به صورت کد مورس درآورده اید، و حالا نوبت به ساخت دستبند رسیده است.

 

برای یادگیری باقی مراحل کار جلسات بعدی آموزش ساخت دستبند مورس رو از دست ندهید.