آموزش جامع کالیگرافی (نقاشی خط)

با عضویت در کلاس :

  • 1 - برای آشنایی با روند و کیفیت اموزشی ، جلسه اول به رایگان در اختیار شما قرارداده شده است.
  • 2 - هرگونه اشکال خود در زمینه ی آموزش یا محتوای کلاس ها را از طریق چت داخل سایت سوال کنید.
  • 3 - هر کلاس آموزشی دارای بسته مواد و ابزار می باشد که درصورت خرید بسته مواد و ابزارمربوط به هر کلاس ، آن کلاس برای شما با ۳۰٪ تخفیف در دسترس خواهد بود.
  • 3 - آموزش ها ی هر جلسه همراه با متن ، عکس های مرحله به مرحله و یا فیلم آموزشی می باشد.
 هزینه دوره :  1,000,000 تومان medal
کد تخفیف دارم
paperتوضیحات دوره

نقاشی خط، ترکیبی از دو هنر نقاشی و خط است. به همین دلیل، تکنیک‌های این هنر نیز بیشتر و پیچیده‌تر از هر یک از این دو هنر به‌تنهایی است.

یادگیری خط نقاشی بدون آموزش‌ های حرفه‌ای و گام به گام، دشوار است. زیرا هنرمند باید مهارت‌های لازم در زمینه‌های نقاشی، خط و همچنین آشنایی با تکنیک‌های مدرن مثل نقاشی خط برجسته را داشته باشد.

شما می توانید با شرکت در کلاس آموزش نقاشیخط هنری از سطح مبتدی شروع کرده و با تمرین و یادگیری به یک هنرمند حرفه ای تبدیل شوید.

آموزش نقاشیخط

نقاشی ‌خط، هنری نوظهور در ایران است که از ترکیب هنر خطاطی و نقاشی حاصل می‌شود. این هنر از سابقه‌ای طولانی در تاریخ ایران برخوردار است، اما شکل امروزی آن در دهه‌ های سی و چهل خورشیدی توسط تعدادی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی ابداع شد.

نقاشیخط، از دو عنصر اصلی خط و نقاشی تشکیل شده است. خط در این هنر، به عنوان یک عنصر بصری و تزئینی استفاده می‌شود. نقاشی هم به عنوان یک ابزار برای بیان احساسات و مفاهیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نقاشی‌ خط، هنرمند از فرم، رنگ، نور و سایه برای خلق آثاری زیبا و چشم‌نواز استفاده می‌کند. این آثار، اغلب دارای مفاهیم عمیق و فلسفی هستند.

نقاشی‌ خط، کاربردهای مختلفی دارد. از این هنر می‌توان در طراحی پوستر، جلد کتاب، گرافیک، دکوراسیون و حتی معماری استفاده کرد.

نقاشی خط و خط نقاشی با یکدیگر تفاوت دارند؟

نقاشی ‌خط و خط ‌نقاشی، دو واژه‌ای هستند که در گفتار شبیه به یکدیگرند، اما در عمل، تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند.

نقاشی خط، هنر نقاشی حروف و کلمات با تکنیک‌های رایج را شامل می‌شود که بیننده را به خوشنویسی متصل می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع نقاشی بیشتر به خطاطی شبیه است. در حالی که خط نقاشی به ایجاد نقاشی با استفاده از خط، توصیف می‌شود و بر خلاف نقاشیخط، دارای یک سابقه طولانی در تاریخ غنی ایران است.

نکته جالب در خط نقاشی این است که در ابتدا، مفهوم نوشتار اهمیتی ندارد. حتی ممکن است جملاتی کاملاً بی‌معنی به صورت خط نقاشی توسط هنرمند نوشته شوند.

برای درک بهتر موضوع، باید بدانید برای انتقال عواطف به سادگی‌ترین شکل ممکن، می‌توان از خط استفاده کرد. مهم‌ترین امر در اینجا این است که خط قابل خواندن باشد و در کمترین زمان ممکن بتواند معنی خود را به مخاطب منتقل کند. اما در خط نقاشی، جلب توجه به زیبایی بصری اهمیت زیادی دارد. هنرمندان این حوزه با تلفیق عناصر مختلف، استفاده از رنگ و خلاقیت در دفرمه کردن خطوط، اثرات بصری جذابی ایجاد می‌کنند.

کسب درآمد از طریق نقاشی خط

بازار کار برای هنرمندان ماهر و بااستعداد در زمینه هنر نقاشی خط، به شدت پویا است و چشم انداز خوبی دارد. این هنر در ایران با استقبال فراوان مردم روبرو شده و جایگاه ویژه‌ای دارد، به طوری که تعداد زیادی از افراد، تابلوهای نقاشیخط را تحسین کرده و از هنرمندان خریداری می‌کنند.

از طرفی، موسسات بزرگ و شرکت‌های معتبر هم به هنرمندان درخواست می‌دهند تا تابلوهای نقاشی خط مطابق با سلیقه و نیازهای آنها را ایجاد کنند.

درآمد هنرمندان این حوزه از طریق فروش تابلوها یا برگزاری کلاس نقاشی خط تأمین می‌شود، البته برخی از آنها از این هنر در پروژه‌های گرافیکی هم بهره می‌برند که این از کاربردهای مدرن تر نقاشی خط است.

هنر نقاشی خط با سایر حوزه‌ها تعامل مثبتی دارد و در زمینه‌های مختلفی نظیر طراحی لباس و دکوراسیون داخلی به کار می‌رود. بنابراین، هنرمندانی که در زمینه نقاشی خط فعالیت می‌کنند، به سهولت می‌توانند در حوزه‌های صنعتی هم مانند دکوراسیون و طراحی لباس، پروژه‌های گوناگونی را به عهده بگیرند.

پس فرصت را از دست ندهید و از طریق یادگیری و کسب مهارت در زمینه نقاشی خط، کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و به کسب درآمد بپردازید.

آموزش خط نقاشی مناسب چه کسانی است؟

مانند بسیاری از هنرهای دیگر، یادگیری نقاشیخط برای افراد هیچ محدودیتی ندارد. عنوان این سبک هنری، نباید شما را به اشتباه ببرد که فقط نقاشان، گرافیست‌ها و خوشنویسان می‌توانند در این حوزه مهارت کسب کنند. اگر به یادگیری این هنر علاقه دارید، می‌توانید بدون نیاز به پیش‌زمینه یا مهارت خاص، دوره‌ آموزشی نقاشی خط را در آکادمی هنری دنبال کنید. البته داشتن تجربه در هر یک از رشته‌های هنری مذکور (گرافیک، نقاشی و خوشنویسی)، می‌تواند به پیشرفت و یادگیری سریع‌تر این هنر جذاب و مدرن کمک کند.

پس اگر در هر یک از دسته افراد زیر هستید، آموزش مجازی نقاشی خط را از دست ندهید:

  • کسانی که به جذابیت هنر نقاشی خط علاقه مند هستند.
  • طراحان گرافیکی که به دنبال نوآوری و افزایش خلاقیت در پروژه‌های خود می‌باشند.
  • افرادی که علاقه‌مند به کسب درآمد از طریق فروش اثرات خود و برگزاری نمایشگاه‌های هنری هستند.

کلاس نقاشی خط هنری چه ویژگی هایی دارد؟

کلاس مجازی نقاشیخط در آکادمی هنری تلفیقی از 2 دوره زیر است:

ویژگی‌های انواع کلاس های هنری که در آکادمی ما برگزار می‌شود:

  • محتوای دوره‌‌های آکادمی هنری متنوع است. متن توضیحات، عکس‌های مرحله‌به‌مرحله و فیلم‌های ضبط شده با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • دوره‌ها به صورت مجازی و از قبل ضبط و آماده شده است و شما می‌توانید با یک موبایل هوشمند ساده هم در آن‌ها شرکت کنید. به دلیل آنلاین بودن کلاس‌ها، فرقی نمی‌کند تهران باشید یا شهر دیگر، از هر جایی می‌توانید در این کلاس شرکت کنید.
  • برای اینکه با سطح آموزش‌ها آشنا شوید، جلسه اول دوره‌ها به رایگان در دسترس شماست.
  • پشتیبانی آنلاین

نحوه شرکت در کلاس آموزش نقاشی خط برجسته

برای شروع یادگیری خط نقاشی و شرکت در این دوره، کافیست ابتدا از بخش ورود/ثبت نام یک حساب کاربری برای خود بسازید. سپس با پرداخت هزینه کلاس به صورت آنلاین، جلسات دوره برای شما باز می‌شود. لازم به ذکر است جلسه اول تمامی دوره‌ها به صورت رایگان باز است و شما برای آشنایی بیشتر به محتوای آن‌ها دسترسی دارید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد کلاس، کافیست از طریق چت آنلاین سایت با پشتیبانی در ارتباط باشید.

laptopاین بسته آموزشی شامل دوره های زیر است