دوره آموزش مقدماتی کالیگرافی

ما در این دوره قرار است با هم اصول اولیه کالیگرافی فارسی را یاد بگیریم تا بتوانیم خیلی مسلط با قلمو، ماژیک و قلم نی تمام حروف فارسی و کلمات را با یک فرم خاص و زیبا بنویسیم. نکته خیلی مهم کلاس کالیگرافی هنری، این است که شما همه تکنیک‌های رایج و محبوب کالیگرافی رو یاد می‌گیرید و بعد می‌توانید تابلوهای قشنگ خودتان را با این اصول بنویسید.

هنر کالیگرافی به معنی خوشنویسی است، ولی تابلوهای کالیگرافی و نقاشی خط که این روزا خیلی هم طرفدار پیدا کردند، به معنی زیبا و موزون نوشتن حروف و کلمات فارسی با یک طرح خاص است.

کالیگرافی (calligraphy)

کالیگرافی هنر زیبانویسی یا نوشتن با خط زیباست. کالیگرافی در لغت از ۲ کلمه یونانی «kallos» به معنای زیبایی و « graphein» به معنای نوشتن تشکیل شده است. کالیگرافی از جمله هنرهای بصری است که به خلق آثار هنری با استفاده از خطوط و حروف می پردازد. کالیگرافی در بسیاری از فرهنگ‌های جهان از جمله ایران، چین، ژاپن و عربستان رواج دارد.

کالیگرافی کاربردهای مختلفی دارد. از کالیگرافی می‌توان برای تزئین آثار هنری، طراحی گرافیک، نوشتن کتب و متون مذهبی و عرفانی و حتی برای نوشتن پیام ها و جملات استفاده کرد.

کالیگرافی فارسی

کالیگرافی در ایران از دیرباز یکی از هنرهای سنتی و محبوب بوده است. کالیگرافی ایرانی در طول تاریخ تحولات زیادی را به خود دیده است و امروزه به یکی از شاخه‌های مهم هنر خوشنویسی تبدیل شده است.

کالیگرافی فارسی از نظر سبک به خطوط ۶ گانه تقسیم می شود: نستعلیق، شکسته، نستعلیق شکسته، ثلث، نسخ و رقاع. هر یک از این خطوط دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

کالیگرافی یک هنر چالش برانگیز و در عین حال آرامش‌بخش است که به تمرین و مهارت زیادی نیاز دارد. هنرمندان کالیگرافی باید با اصول و قواعد خطوط مختلف آشنا باشند و همچنین بتوانند با استفاده از ابزارهای مناسب، خطوطی زیبا و ظریف خلق کنند.

آموزش کالیگرافی مبتدی مناسب چه کسانی است؟

شما برای یادگیری هنر خوشنویسی کالیگرافی نیازی به هیچ پیش‌زمینه‌ای در خوشنویسی ندارید و حتی اصلا نیازی نیست که دست خطتان خوب باشد. شما می‌توانید با این دوره و تمرین زیاد این هنر را یاد بگیرید و تابلوهای خلاقانه‌ خودتان را بنویسید. جالب است بدانید تمرین کالیگرافی می‌تواند به کاهش استرس و افزایش تمرکز کمک کند، پس اگر فرد پراسترسی هستید، یادگیری این هنر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دوره آموزش کالیگرافی فارسی از ابتدا و سطح مقدماتی و مبتدی شروع می‌شود و فرقی نمی‌کند شما چه سطحی دارید. این کلاس هیچگونه پیش نیازی ندارد و همه مطالب از صفر آموزش داده خواهد شد. در ادامه به معرفی اجمالی سرفصل‌های این دوره می‌پردازیم.

آموزش کالیگرافی در ۶ جلسه + ۱ جلسه رایگان

آموزش گام به گام کالیگرافی فارسی در ۶ جلسه به همراه یک جلسه رایگان تهیه شده که شما می‌توانید سرفصل‌های آن را در ادامه مشاهده کنید. در اینجا به صورت خلاصه این سرفصل‌ها را معرفی می‌کنیم:

جلسه ۱: معرفی ابزار مورد نیاز کالیگرافی

همانطور که گفتیم، در جلسه اول به معرفی دوره و وسایلی که لازم است تهیه کنید، می‌پردازیم و در آخر طبق روال همه‌ دوره‌ها، خلاصه‌ای از جلسات آینده را با هم می‌بینیم.

جلسه ۲: آموزش نوشتن تمام حروف فارسی با قلم

ما در این جلسه قرار است نحوه نوشتن حروف الفبای فارسی با قلم نی را یاد بگیریم تا بتوانیم بعدا روی نوشتن حروف با قلمو خیلی مسلط باشیم.

جلسه ۳: آموزش نوشتن تمام حروف فارسی با قلمو

اصلی ترین قسمت این دوره جلسه ۳ است. نحوه نوشتن حروف با قلمو که اگر به آن مسلط نباشید، نمی‌توانید تابلوهای قشنگی خلق کنید.

جلسه ۴: کلمه نویسی و چسباندن حروف

در این جلسه قرار است راجع به خلاقیت در نوشتن کلمات و نحوه چسباندن حروف صحبت کنیم و کلمه نویسی را یاد بگیریم.

جلسه ۵: فرم نویسی کالیگرافی

جلسه ۵ مختص یادگیری فرم نویسی کالیگرافی است. قرار است یاد بگیریم که چطوری حروف یا کلمات را در قالب یه فرم خاص مثلا فرم‌های هندسی بنویسیم.

جلسه ۶: جمله نویسی کالیگرافی

در این جلسه با هم جمله نویسی و موزون نویسی را تمرین می‌کنیم تا بتوانیم علاوه بر حروف و کلمات، روی جمله نویسی هم مسلط بشویم.

جلسه ۷: چالش‌ها و نکات مهم در خوشنویسی کالیگرافی

در جلسه آخر این کلاس طبق روال همه‌ دوره‌ها، به نکات مهم و چالش‌هایی که ممکن است در مسیر انجام کالیگرافی به آن بربخورید، می‌پردازیم.

در آموزش کالیگرافی با چه ابزاری کار می‌کنیم؟

در اولین جلسه آموزش کالیگرافی که به رایگان به آن دسترسی دارید، وسایل مورد نیاز کالیگرافی را به شما در قالب یک ویدیو معرفی می‌کنیم. در اینجا لیست لوازم را به اختصار معرفی می‌کنیم:

چرا باید در کلاس کالیگرافی آکادمی هنری شرکت کنیم؟

ویژگی‌های انواع کلاس های هنری که در آکادمی ما برگزار می‌شود:

  • محتوای دوره‌‌های آکادمی هنری متنوع است. متن توضیحات، عکس‌های مرحله‌به‌مرحله و فیلم‌های ضبط شده با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • دوره‌ها به صورت مجازی و از قبل ضبط و آماده شده است و شما می‌توانید با یک موبایل هوشمند ساده هم در آن‌ها شرکت کنید. به دلیل آنلاین بودن کلاس‌ها، فرقی نمی‌کند تهران باشید یا شهر دیگر، از هر جایی می‌توانید در این کلاس شرکت کنید.
  • برای اینکه با سطح آموزش‌ها آشنا شوید، جلسه اول دوره‌ها به رایگان در دسترس شماست.
  • پشتیبانی آنلاین

نحوه شرکت در پکیج آموزش کالیگرافی فارسی

برای شروع یادگیری کالیگرافی فارسی و شرکت در این دوره، کافیست ابتدا از بخش ورود/ثبت نام یک حساب کاربری برای خود بسازید. سپس با پرداخت هزینه کلاس به صورت آنلاین، جلسات دوره برای شما باز می‌شود. لازم به ذکر است جلسه اول تمامی دوره‌ها به صورت رایگان باز است و شما برای آشنایی بیشتر به محتوای آن‌ها دسترسی دارید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد کلاس کالیگرافی، کافیست از طریق چت آنلاین سایت با پشتیبانی در ارتباط باشید.

پس از پایان آموزش کالیگرافی مبتدی چه دوره ای بگذرانیم؟

آکادمی هنری برای ادامه مسیر و پیشرفت شما عزیزان، دوره کالیگرافی پیشرفته با عنوان آموزش کالیگرافی روی بوم را تدوین کرده است. در این دوره، شما با تکنیک‌های بسیار پیشرفته آشنا می‌شوید و یک گام به سمت حرفه‌ای شدن برمی‌دارید.

ویژگی های این دوره

نوع دوره:
غیرحضوری (ویدئو)
پیش نیاز:
ندارد
مدت زمان:
1:35:36
تعداد ویدئو:
12 عدد
حجم فایل‌ها:
2.17GB

مباحث دوره ( 7 جلسه )

جلسه سوم: آموزش نوشتن حروف با قلمو

جلسه چهارم: کلمه نویسی و چسباندن حروف

جلسه پنجم: فرم نویسی

جلسه ششم: جمله نویسی

جلسه هفتم: چالش‌ها و نکات مهم در کالیگرافی

دوره به درد چه کسانی می‌خورد؟

این دوره برای تمامی افرادی که علاقه به کالیگرافی و نقاشی خط دارند و می خواهند با قلمو و قلم نی در این سبک فعالیت کنند، مناسب می باشد.

آشنایی با مدرس دوره:

سلام، من ندا رضایی هستم و همونطور که قبلا گفتم هنرهای زیادی رو امتحان کردم و دوست دارم توی دنیای هنر، بیشتر رشته‌ها رو امتحان کنم ولی الان دو ساله که به صورت جدی کالیگرافی رو دنبال می‌کنم و خیلی دلم می‌خواد که این هنر آرامش‌بخش رو به شما هم یاد بدم.

سوالات متداول

نحوه برگذاری کلاس ها به چه صورته؟

کلاس های آموزشی به صورت مجازی و آفلاین هستند یعنی بعد از خرید دوره از طریق سایت ویدیوهای آموزشی کلاس مورد نظر داخل حساب کاربریتون ذخیره میشه و شما میتونید تا بی نهایت و هر ساعتی از شبانه روز به ویدیوها دسترسی داشته باشید هیچ محدودیت زمانی برای پرسش و پاسخ و رفع سوالات کلاس براتون وجود نداره و میتونید سوالات و نمونه کارهای خودتون رو از طریق چت سایت در قسمت کلاس ها مطرح کرده و رفع اشکال کنید

کلاس ها پشتیبانی هم دارند؟

پشتیبانی و دسترسی به کلاس ها بدون هیچ محدودیت زمانی میباشد و شما حتی یک سال دیگه هم میتونید دیدن آموزش و رفع اشکال را شروع کنید

کلاس ها در چه پلتفورمی تشکیل میشود؟

کلاس ها داخل سایتمون هستند و شما بدون نیاز به فیلترشکن و با ترافیک نیم بها میتونید آنها رو مشاهده کنید

چطوری باید در کلاس مورد نظرم ثبت نام کنم؟

ثبت نام در کلاس ها فقط از طریق سایت امکان پذیر است بعد از انتخاب کلاس مورد نظر میتوانید جلسه اول آن را به صورت رایگان مشاهده کنید و بعد از اطمینان از انتخاب روی گزینه ی ثبت نام در کلاس کلیک کرده و به درگاه بانک منتقل میشوید. بعد از پرداخت تمام جلسات کلاس برای شما فعال خواهد شد و بدون محدودیت زمانی میتونید آنها را مشاهده کنید

فیلم برداری کلاس ها به چه شکلی هست؟

آموزش ها توسط بهترین تجهیزات و ۳ دوربین حرفه ای ضبط شده اند تا بتوانید بهترین کیفیت آموزش را تجربه نمایید

آیا میشه جلسات هرکلاس رو جداگونه و به صورت انتخابی خرید؟

تمام جلسات با هم هستن و امکان گذروندن یک جلسه از کلاس نیست

کلاس هایی که ثبت نام کردم رو از کجا میتونم پیدا کنم؟

وارد حساب کاربریتون بشید، صفحه ی اصلی سایت سمت چپ بالا روی آموزش ها کلیک کنید صفحه ی هنری آکادمی برای شما باز میشه حالا با کلیک روی آدمک و انتخاب گزینه دوره های خریداری شده میتونید دوره های آموزشی که ثبت نام کردید رو مشاهده کنید

لوازم و ابزار کلاس ها رو چطوری میتونم تهیه کنم؟

مواد اولیه و ابزار مورد نیاز اکثر کلاس های آموزشی هنری آکادمی در سایتمون موجود هست و میتونید به راحتی سفارش بدید

چطوری باید از استاد کلاس رفع اشکال کنم؟

شما از طریق چت داخل سایت در قسمت کلاس ها ( آیکون پایین سمت راست) میتونید سوالات خوددتون رو بپرسید و نمونه کارهاتون رو جهت رفع اشکال ارسال کنید.

کلاس حضوری هم دارید؟

خیر، تمام کلاس های ما مجازی هستند و شما از هرکجای دنیا میتونید از این آموزش ها استفاده کنید

  • آموزش کامل و قدم به قدم
  • پشتیبانی و رفع اشکال نامحدود
  • مشاهده ی آموزش بدون محدودیت زمان و مکان
  • آموزش ها ی هر جلسه همراه با متن ، عکس های مرحله به مرحله و یا فیلم آموزشی می باشد.
 500,000 تومان 
هزینه دوره :  500,000 تومان