آموزش درست کردن ظروف سفره هفت سین با خمیر پلیمر

 

 چرا با خمیر پلمیری ظرف های سفره هفت سین را درست نکنیم؟؟؟ در این آموزش طریقه ساخت ظروف پلیمری ساده به شکل مرمر برای سفره هفت سین را آموزش می دهیم.

برای مشاهده آموزش ها به صفحه آموزش ساخت زیور آلات با خمیر فیمو  و یا برای تزئیین لیوان های خود به  آموزش تزئین ماگ با خمیر فیمو مراجعه کنید

وسایل مورد نیاز:

خمیر پلمیری به رنگ های دلخواه (چند گرم خمیر رنگی و حدود 800 گرم خمیر سفید برای درست کردن چند ظرف پلمیری کافی است)

کاتر یا چاقو پلاستیکی مجسمه سازی

کاسه کوچک ( قابل استفاده در فر) یا کاسه رمکین

قلمو

رنگ ویترای طلایی یا رنگ اکریلیک طلایی

وردنه یا یک ظرف شیشه ای جهت صاف کردن

قوطی بزرگ یا شیشه برای علامت گذاری

لعاب ( در صورت تمایل)

1- هر رنگ از خمیر را که دوست دارید به شکل مار حدود 12 سانتی متر رول کنید. من معمولا دو رول بزرگتر را از رنگ سفید، رول متوسط را از رنگ طوسی، یک رول کوچک از هر رنگ دلخواه و سپس یک قسمت کوچک اضافی از رول به رنگ مشکی استفاده میکنم. من برای کارم از اندازه های دقیق استفاده نکرده ام( معمولا افراد ترازوی دقیق برای وزن کردن خمیر ندارند) بنابراین از عکس ها برای راهنمایی استفاده کنید. شما اصولا به اندازه خمیر برای 6 رول احتیاج دارید، اما در مورد برداشتن یک رنگ یا دیگری نگران نباشید، حتی اگر از یک دستورالعمل هر دفعه استفاده کنید، هر بار نتیجه متفاوتی خواهید گرفت.

2- دو رول کوچکتر را مانند شکل به یک رول بزرگتر تبدیل کنید و به هم بپیچانید.

3- حالا این رول را به با دستتان به طول دوبرابر برسانید تا رنگ ها را ترکیب کنید. دو انتهای رول را به جهت های مخالف ورز دهید تا ترکیبی آبنبات مانند ایجاد کنید. زمانی که طول آن دوبرابر شد، رول را از وسط روی هم تا کنید و دو انتهای آن به هم بپیچانید، مانند تصویر. رول کردن، تا کردن و پیچاندن را دو سه بار دیگر تکرار کنید.

4- تمام خمیر را به شکل یک توپ در باورید. شما می خواهید بیشتر رنگهایتان را روی سطح توپ ببینید، پس اگر نمی توانید بیشتر رنگ ها را روی سطح توپ ببینید، توپ را از وسط بکشید و آن را دوباره گرد کنید.

5- برای پهن کردن از یک وردنه و یا ظرف شیشه ای استفاده کنید. من دوست دارم از ظرف شیشه ای استفاده کنم تا بتوانم ببینم که با فشار من رنگ ها به شکلی پخش می شوند. رنگ ها باید با هم ترکیب شوند و حالتی مثل سنگ مرمر ایجاد شود، زمانی که از وردنه استفاده می کنید. سعی کنید در جهت های مختلف روی خمیر وردنه بزنید، از گوشه ها، از وسط و غیره تا از زاویه های مختلف خمیر را فشرده کنید. ضخامت آن را به 7 میلی متر برسانید.

6- از یک شیء گرد در حدود 15 سانتی متر پهنا به عنوان الگو استفاده کنید و دایره ایجاد شده را با چاقو جدا کنید.

7- دایره خمیری را به آرامی در یک کاسه که برای فر مناسب است قرار دهید. ظرف را به مدت 15 الی 20 دقیقه با دمای 110-130 درجه ی سانتیگراد داخل فر قرار بدهید. سپس، ظرف را از فر بیرون بیاورید اجازه دهید تا خمیر کاملا خنک شود. بعد از آن، کاسه را بر عکس کنید و بر روی آن آرام ضربه بزنید تا ظرف ما از آن جدا شود.

8- زمانی که خمیر کاملا خنک شد، یک قلموی کوچک بردارید تا لبه ظرف را نقاشی کنید و اجازه دهید تا رنگ خشک شود.

نکته در مورد استفاده از رنگ طلایی:

  • اگر از رنگ اکرالیک طلایی و یا از رنگ رنگ ویترای پایه تینر استفاده می کنید، رنگ در این مرحله پس از بیرون آوردن کاسه از فر و خنک شدن آن، بر روی کار بزنید.
  • اگر از رنگ ویترای پایه آب استفاده می کنید، قبل از قرار دادن کاسه در فر از رنگ لعاب پایه آب را بر روی لبه کاسه بزنید.

می توانید در صورت تمایل روی کارتان لعاب بزنید. لعاب کارتان را کاملا ضد آب و ایمن برای غذا خوردن نمی کند، اما به شما یک برق زیبا روی سطح ظرفتان می دهد.

ترکیب رنگ ها بی پایان است، ترکیب مورد علاقه من از رنگ سفید، طوسی، مشکی و دو رنگ شفاف که کاملا با رنگ های دیگر متفاوت باشند است.

منبع:

abeautifulmess.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا