جلسه اول:معرفی دوره و خلاصه جلسات آینده


سلام به همراهان عزیز هنری

تو این جلسه قراره که اصن بفهمیم قراره تو این دوره چیکارا بکنیم و چه چیزایی یاد بگیریم.

این هنر علاوه بر اینکه خیلی جذابه بازار کار خیلییی خوبی هم داره و اگه دنبال یه رشته هنری درآمدزا هستید من حتما این کلاس رو بهتون توصیه می‌کنم.

برای این کلاس شما فقط به یه لپ‌تاپ و یه کوچولو خلاقیت نیاز دارید.

پس اگه آماده‌اید بریم باهم شروع کنیم.

 در این دوره ما با ۲ تکینک دیجیتال آرت و میکس مدیا آشنا میشم

حالا یعنی چی؟

دیجیتال آرت چیست :

بعضی از هنرمندان از ابزار‌هایی مانند بوم و قلممو برای خلق آثار هنری استفاده می‌کنند، اما هنرمندان زمینه دیجیتال آرت نیازی به این ابزار‌ها ندارند. هنرمندان زمینه دیجیتال آرت از ابزار‌های مدرن برای بروز دادن خلاقیت‌هایشان استفاده می‌کنند. اصلی ترین این ابزار‌کامپیوتر است و به آثار هنری که به کمک این ابزار‌ها خلق می‌شوند آثار دیجیتال آرت می‌گویند.

دیجیتال آرت یا هنر دیجیتال در حقیقت، اثری هنری است که با کمک ابزار‌های فناوری خلق شده باشد یا در بستر‌های دیجیتالی ارائه شود. با این حساب تصویری که برای خلق آن فقط از رایانه استفاده شده باشد، جزء هنر‌های دیجیتال یا همان دیجیتال آرت محسوب می‌شود.

میکس مدیا چیست؟

میکس مدیا از تکنیکهای جذاب نقاشی می باشد . بصورت عامیانه میکس مدیا یا نقاشی ترکیب مواد به عنوان نقاشی دکوراتیو یا مدرن هم شناخته می شود . در این نوع نقاشی هنرمند می تواند از چندین متریال مختلف بصورت همزمان استفاده کند تا اثری متفاوت را با فرم ها و بافت ها و متریال های خلق نماید . برای مثال، تصویری که رنگ آمیزی اکریلیک، و کلاژ را بطور برجسته نشان میدهد، میتواند میکس مدیا نامیده شود.

باتوجه به تعاریف بالا ما توی این دوره قرار هست با هم به کمک فوتوشاپ طراحی کنیم و بعد به کمک متریال های دلخواه مثل سنگ و نگین و تکسچر و آینه و.... کارمون رو کلاژ و برجسته کنیم

البته اصلا نگران نباشید اگر فوتوشاپ بلد نیستید ما همه چیز رو بهتون یاد میدیم