دوره آموزش کار با رزین ( زیورآلات رزینی)

هنر رزین و بدلیجات رزینی دنیایی از شگفتی ها و خلاقیت هارو به روی علاقه مندان به هنر باز کرده با ماده شفاف رزین به راحتی می تونید اشیاء ، گل ها و تصاویری رو که دوست دارید مثل تصاویر خاطره انگیزتان را ثبت کنید.

اگه عاشق پاییز هستید می توانید با خشک کردن برگ زردی در بهار هم تکه ای از پاییز رو با خودتون همراه داشته باشید. 
برعکس شاید علاقه مند به گل های نورس بهاری هستید می تونید یک گل خشک زیبا رو داخل ماده شفاف رزین برای دلگرمی روزهای سرد سال جاودانه کنید. 

با رزین و انوع تکنیک های مورد استفاده در ساخت زیور الات رزینی می تونید بی نهایت انگشتر رزینی با طرح های متنوع بسازید که یکی از مهم ترین مدل های آن طرح های انگشتر رزین و چوب هست که با این روش می توانید گردن آویز هایی با زیبا ترین اشیاء بسازید و طبیعت رو در ابعاد کوچک مثل یک دریای کوچک یا یک کوهستان کوچک رو شبیه سازی کنید. 

یا  می تونید زیبا ترین گوشوراه ها رو بسازید تا در مهمانی ها خاص و بی نظیر باشید. 

ما قراره دراین کلاس آموزشی مهم ترین تکنیک های زیورالات رو به شما عزیزان آموزش بدم این تکنیک ها شامل استفاده از عکس و ترانسفر ، استفاده از قاب های توخالی با گل ، استفاده از بطری آرزو ها و شبیه سازی دریا و قایق ، استفاده از قالب های سیلیکونی رو آموزش بدم . 

رزین اپوکسی یک ماده دو جزئی متشکل از رزین و هاردنر است که به عنوان یک ماده چسبنده و پوششی شناخته می شود. مایع رزین بعد از خشک شدن مقاومت بالایی دارد می تواند از سطوح زیرین خود در برابر آب، ضربه مراقبت کند. شفافیت دیگر خاصیت ویژه این ماده شگفت انگیز است. تمام این ویژگی های باعت می شود رزین اپوکسی یک ماده اولیه محبوب برای تولید و ساخت محصولات، زیور آلات و بدلیجات هنری باشد. به همین دلیل آموزش رزین از اقبال بسیار زیادی در بین افراد مختلف برخوردار است.

مراحل اصلی یادگیری رزین

با توجه به ویژگی های این هنر دوست داشتنی افراد به راحتی می توانند آموزش رزین کاری در خانه را شروع کنند. آموزش کار با رزین اپوکسی بدلیجات در یک اتاق کوچک نیز امکان پذیر است. خانم های خانه دار می توانند با ساخت زیورالات رزینی کسب و کار مناسب خود را راه اندازی کنند و درامد کسب کنند. برای ساخت اولین محصول رزینی شما نیاز به ابزار و محصولات زیادی ندارید. تنها به چند وسیله کوچک نیاز دارید که می تواند شامل:

  • رزین بدلیجات (رزین رقیق)
  • پایه دستبند
  • تزئینات رزینی ( بسته به سلیقه خودتان می توانید گل خشک، استیکر رزین یا سایر تزئیناتی که در ساخت بدلیجات رزینی کاربرد دارد را انتخاب کنید.
  • لیوان یک بار مصرف برای ترکیب کردن رزین و هاردنر
  • چوب بستنی برای پخش کردن رزین بر روی سطح
  • رنگ رزین ( در صورتی که می خواهید رنگ رزین را تغییر دهید.)

 

1.     انتخاب نوع زیورآلات رزینی

یکی از مراحل اساسی در ساخت زیورآلات رزینی، انتخاب مدل و طراحی بدلیجات است. ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع زیورآلاتی می‌خواهید بسازید بعد از انتخاب مدل، باید به سراغ طراحی بروید. می توانید از گل خشک، انواع منجوق یا سایر تزئینات استفاده کنید.

 

2.     آماده سازی رزین برای ساخت بدلیجات رزینی

بعد از طراحی و انتخاب طرح‌ها، مرحله بعدی تهیه رزین رزین و ریختن آن بر روی محصول مورد نظرتان است. برای این کار، می‌توانید از قالب‌ سیلیکونی استفاده کنید. برای تهیه رزین می توانید از یک لیوان پلاستیکی استفاده کنید. رزین را داخل آن بریزید و با نسبتی که بر روی بسته بندی رزین نوشته شده است، بر روی آن هاردنر بریزید. به خوبی محتویات لیوان را هم بزنید تا رزین و هاردنر با یکدیگر ترکیب شوند. در این مرحله اگر قصد دارید تا رنگ رزین را تغییر دهید می توانید رنگ رزین نیز به مخلوط اضافه نمایید.

مواردی که گفته شد صرفا نکات ابتدایی مورد نیاز ساخت زیورآلات رزینی بود. برای ساخت محصولات ظریف و با کیفیت باید این مراحل در طی یک دوره آ رزین کاری با جزئیات کامل آموزش داده شود. آکادمی هنری دوره ای با سرفصل های تخصصی درباره این دوره آماده کرده است. همچنین تمامی دوره های آکادمی هنری همراه با پشتیبانی است و هنرجو در طول فرایند ساخت زیورآلات رزینی با هرگونه سوالی رو به رو شد همکاران ما اماده پاسخ به پرسش هایی شرکت کنندگان هستند.

 

خلاصه جلسات دوره رزین کاری

 

جلسه یک: در جلسه اول آموزش بدلیجات رزینی ، مواد و ابزار مورد نیاز رزین  رو بهتون معرفی می کنم و کاربرد هر کدوم از این مواد و ابزار رو بهتون می گم در ضمن نحوه ساخت یه رزین شفاف و بدون حباب و نکات مربوط رو در قالب فیلم های آموزشی آموزش میدم

جلسه دوم: در جلسه دوم آموزش زیورالات رزینی از رزین ها رنگی و قالب سیلیکونی استفاده میکنیم و یه پلاک آویز قشنگ با طرح دریا درست میکنیم.میتونید از این پلاک برای آویز - جا سویچی و .... استفاده کنید.

جلسه سوم: در جلسه سوم آموزشزیورالات رزینی به سراغ کار با ترانسفر رفتیم.سعی کردیم تمام نکاتش رو بهتون بگیم تا بتونید خیلی راحت و بدون دردسر برای خودتون کارهای قشنگ درست کنید.در نهایت هم دوتا خروجی از این جلسه خواهیم داشت.

جلسه چهارم: یکی از کارهای خیلی پرطرفدار بین زیورالات رزینی مربوط به استفاده از قاب های بدون کفه هست.ما اینجا طرز کار با این قاب هارو بهتون آموزش میدیم و تمام نکات رو بهتون میگیم تا بتونید هرچیزی که خواستید باهاشون برای خودتون درست کنید.ما اینجا داخل رزین از گل خشک استفاده کردیم.شما هم میتونید از گل خشک یا هرچیز دیگه ای که دوست دارید برای داخل کارتون استفاده کنید.

جلسه پنجم: در جلسه پنجم آموزش زیورالات رزینی به آموزش نحوه استفاده از قالب های سیلیکونی برای قالب گیری رزین می پردازم .ساخت زیورالات با این قالب ها یکی از جذاب ترین و در عین حال ساده ترین روش های کار برای ساخت زیورالات هست اما یه شرط داره اونم اینکه تمام نکات کار رو رعایت کنید پس بریم تا باهم ببینیم که چطور باید این کار رو انجام بدیم.

جلسه ششم: در این جلسه از کلاس یاد خواهید گرفت که چطور با پرداخت و پولیش میتونید ایرادات چیزهایی که ساختید رو برطرف کنید و یه کار تمیز و براق داشته باشید.

جلسه هفتم: در این جلسه از کلاس یاد خواهید گرفت که چطور با داشتن رزین و پودر طلایی ورق طلای مایع درست کنید و برای دورگیری کارهای رزینی ازش استفاده کنید

جلسه هشتم: توی این جلسه با همدیگه یه زیرلیوانی خیلی ساده و خیلی زیبا رو یاد خواهیم گرفت

در پایان دوره می‌توانید محصولات زیر را بسازید

ویژگی های این دوره

نوع دوره:
غیرحضوری (ویدئو)
پیش نیاز:
ندارد
مدت زمان:
02:13:24
تعداد ویدئو:
36 عدد

مباحث دوره ( 8 جلسه )

جلسه دوم : آموزش ساخت پلاک آویز با طرح دریا

جلسه سوم : آموزش کار با ترانسفر داخل زیورالات رزینی

جلسه چهارم : آموزش کار با گل خشک و قاب بدون کفه

جلسه پنجم : آموزش استفاده از قالب های سیلیکونی زیورآلات

جلسه ششم : پرداخت و پولیش قطعات رزینی

جلسه هفتم : آموزش ساخت ورق طلای مایع

جلسه هشتم :آموزش ساخت زیرلیوانی میوه ای با رزین

آشنایی با مدرس دوره:

مرضیه خلیفه قلی هستم فارغ التحصیل رشته شهرسازی از دانشکده پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران ، به دلیل تحصیل در محیط هنری علاقه مند به هنر و دست سازه های هنری شدم و امروز هم در خدمت شما عزیزان برای آموزش زیورالات با رزین هستم امیدوارم این آموزش مورد پسند شما واقع شود.
  • آموزش کامل و قدم به قدم
  • پشتیبانی و رفع اشکال نامحدود
  • مشاهده ی آموزش بدون محدودیت زمان و مکان
  • آموزش ها ی هر جلسه همراه با متن ، عکس های مرحله به مرحله و یا فیلم آموزشی می باشد.
 480,000 تومان  144,000 تومان 
70% تخفیف
هزینه دوره :  480,000 تومان  144,000 تومان 
70% تخفیف