چیدمان میز ناهار و شام برای روزهای عید (1)

 

از نظر خیلی از مردم، مهمترین بخش عید دیدو بازدید روزهای اول بهار هست که باعث می شه ما از حال هم با خبر بشیم. مهمونا میان و میرن و عزیزتریناشون برای شام و ناهار می مونن. واسه اینکه ما نشون بدیم چقدر واسمون عزیزن همه ی سعیمونو می کنیم تا پذیرایی ازشون بی نظیر باشه.

امروز ما چند تا تم و نکته برای چیدمان میز غذا بهتون پیشنهاد می کنیم. امیدواریم شما و مهموناتون از این چیدمان راضی باشید!

 

  • باغچه سرسبز سر میز

میگن اگه موقع سال تحویل یه سکه از سفره هفت سین بذاری تو جیبت، واست خوش شانسی میاره و جیبت تموم سال پر پول میشه. با استفاده از این ایده، ما تموم میزو با سکه فرش کردیم تا واسه مهمونامون خوش شانسی آرزو کنیم.

برای اینکه سرسبزی و شادابی بهارو به مهمونامون یادآوری کنیم، ما وسط میز یه باغچه ساختیم. از گلایی مثل آلیسوم سفید و رزهای سفید و دانه هایی که برای سبز کردن سبزه استفاده می کنیم، استفاده کردیم. دانه هایی مثل گندم، بزرک، عدس و …

ما یه نعل اسب قدیمی تو خونه داشتیم و همونطور که می دونین نعل اسب خوش شانسی میاره پس ما هم این نعل اسب و بین سبزه ها جا دادیم تا برامون خوش شانسی بیاره.

واسه اینکه چیدمان و تکمیل کنیم از زیربشقابی های چوبی استفاده کردیم و لیوانای کریستال. برای اینکه ظروف با سکه ها و سبزه ها هماهنگی بیشتری پیدا کنن از چندتا ظرف فلزی مثل لیوانای مسی استفاده کردیم. و برای اینکه ظرافت کارو بیشتر کنیم به پایه ی لیوانا روبان سبز گره زدیم. برای دستمال سفره هم از دستمالای تیره رنگ استفاده کردیم.

برای تبریک سال نو هم برای هر مهمون، یه کارت تبریک با آبرنگ سبز درست کردیم و زیر لیواناشون قرار دادیم. و لیوانای نوشیدنی شونو از نوشیدنی که از میکس خیار، آب لیمو، نعناع و سودا درست کرده بودیم پر کردیم.

برای تزیین گل ها ما کمی از گلهای وحشی که تو باغچه مون رشد کرده بودن استفاده کردیم. برای اینکه این گل ها به میز آسیب نزنه، می تونین زیرشون سلفون بکشین. گلای وحشی بهاری رو چیدیم و به همون حال بین سبزه های دیگه جا دادیم.

میزمون حال روز سیزده بدر رو داره با کلی سبزی و گل و شادی.

 

 

  • میز با طرح شکوفه های بهاری

همه ی ما وقتی شکوفه رو میبینیم بی اختیار یاد بهار می افتیم. این تاثیر رو رنگ صورتی روشن هم داره واسه همین ما این دفعه برای تزئین از این دوتا آیتم استفاده کردیم.

رومیزی رو با طرح های صورتی انتخاب کردیم، اگه طرح شکوفه ندارین می تونین مثل ما از طرح های دیگه مثل اسلیمی و … استفاده کنین. عیده و تخم مرغ یکی از عناصر مهم سفره هفت سینه و با اینکه با سین شروع نمیشه هیچ کس یادش نمیره سر سفره بیارتش! بنابراین ما از ظروفی به شکل تخم مرغ استفاده کردیم و داخلشون و پر از اسمارتیز و شکلاتای ریز کردیم. میگن آدما بیشتر از اینکه با دهنشون بخورن، با چشماشون می خورن. با این کار میز شما شادتر و اشتهاآورتر به نظر میاد و مهمونا طعم غذایی که خوردن و هیچ وقت یادشون نمیره.

برای گلدون وسط میز از یه گلدون با قد کوتاه استفاده کردیم تا مانع ارتباط بین دو طرف میز نشه و مهمونا هی مجبور نشن سرشون خم کنن. و برای داخل گلدون از رزهای صورتی استفاده کردیم که از گلفروشی تهیه کرده بودیم.

برای دستمال سفره ها از طرحی شبیه رومیزی استفاده کردیم که با گیره های طلایی مهار شدن. این گیره های ساده با طرح شلوغ دستمال ها تضاد خوبی رو ایجاد می کنن.

برای زیربشقابی و بشقاب ها هم همین ترکیب و حفظ کردیم و از رنگهای صورتی و طلایی استفاده کردیم. ترجیح دادیم بشقابامون بدون گل و طرح باشن تا سادگی شون در برابر رومیزی جلب توجه کنه. برای لیوانا هم از لیوانای کریستالی با طرح های صورتی استفاده کردیم ولی شما می تونین از لیوانای ساده و بدون طرح هم استفاده کنین.

با توجه به اینکه سال بعد، سال چینی سگه می تونین از مجسمه های مینیاتوری و بامزه سگ برای تزئین میزتون استفاده کنین. این چیدمان حس صمیمیت و به آدم میده و باعث میشه مهمونا تعارف و کنار گذاشته و با لذت غذاشون رو میل کنن . 

 

http://www.housebeautiful.com/entertaining/table-decor/a5728/st-patricks-day-decor-edc/

 

http://www.housebeautiful.com/entertaining/table-decor/tips/a5631/spring-tablescape-roberta-freymann/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا