آموزش شستن، خشک کردن و بستن طرح گلدوزی

 

مدت زمان آموزش 40 دقیقه

شستن، خشک کردن و بستن گلدوزی 

در این درس، من می خوام در مورد چگونگی شستن و استفاده از شوینده ها برای کارهای گلدوزی‌تان بگویم

و همچنین در مورد چگونگی خشک کردن گلدوزی هایتان خواهیم گفت.

شستن گلدوزی

دلایل شستن گلدوزی

ما گلدوزی ها را به دو دلیل می شوریم:

برای پاک کردن هر نشانه ای که ما با خودکار ژله ای کشیده ایم.

برای پاک کردن چربی ها و کثیفی ها (اختیاری)

شما می توانید گلدوزی ها را به دو روش بشویید: با آب سرد و یا با چرخاندن در کاسه ای با کمی صابون و آب سرد و سپس آن را با آب سرد آبکشی نمایید.

شستن گلدوزی با آب سرد

 گلدوزی را از روی کارگاه بردارید و آن را بین دو دست خود بگیرید و آب سرد روی آن بریزید تا زمانی که نشانه ها یا مارکرهای روی ان ناپدید گردد.

شستن گلدوزی چرخاندن در کاسه (استفاده اختیاری از صابون)

من پیشنهاد می دهم تا گلدوزی را با صابون در کاسه ای بشورید و بنابراین شما نباید سینک ظرف شویی تان را تمیز نمایید.

کاسه را با آب سرد پر کنید. لطفا پارچه گلدوزی را در کاسه قرار دهید و آن را به اطراف بچرخانید تا نشانه ها پاک شوند. در صورت نیاز، تنها کافی است که صابون را اضافه کنید که در این حالت آب کمی حباب دار و کفی می شود. شما فقط مقدار کمی صابون اضافه کنید و مجددا گلدوزی را در کاسه بچرخانید.

شستشوی پارچه گلدوزی با آب سرد باعث پاک شدن صابون می شود.

نکته: مراقب بخش هایی از گلدوزی تان که به آسانی گیر کرده و کشیده می شوند باشید.

خشک کردن گلدوزی

خشک کردن گلدوزی به روش آویزان کردن

شما می خواهید در ابتدا آب زیادی را خارج کنید. گلدوزی را بر روی دستمال تمیزی قرار دهید. دستمال را دور گلدوزی بپیچید و آن را فشار دهید.

تنها دو میخ در یک  گوشه از اتاق با رشته و طنابی بین آنها نصب کنید و پارچه را روی آن آویزان کنید

برای گلدوزی هایی که قاب بندی خواهند شد، شما می خواهید تا گلدوزی را ببندید. من در مرحله بعدی این کار را انجام می دهم.

خشک کردن گلدوزی به روش بستن

میتونید برای کارهای کوچک که تابلو خواهند شد از روش بستن استفاده کنید. بستن چیزی است که اساسا در ارتباط با بافتن و قلاب بافی  استفاده میشود . اما من فهمیدم که این کار برای کار گلدوزی هم مناسب است.

من ابتدا از  اتو برای تکه های گلدوزی ام استفاده می کردم اما  فهمیدم که با اتو کردن کار به صورت چروکیده و در هم به نظر می رسد که به دلیل چروک شدن پارچه در اطراف گلدوزی است. اتو کردن نیز باعث می شود تا دوخت ها شکسته به نظر برسد و بنابراین زیبا به نظر نمی رسند.

بستن و بلوکه کردن به عنوان روشی برای جلوگیری از پیش آمدن این موضوعات است و روشی کامل است و باعث می شود تا گلدوزی در قاب زیبا به نظر برسد.

برای بستن گلدوزی شما نیاز خواهید داشت:

  • تخته چوب پنبه ای و سنجاق های ته گرد
  • یا قطعه ای از بوم سنگین که بزرگ تر گلدوزی است، سنجاق ته گرد و میز اتو
  • یک بطری یا اسپری برای گلدوزی خشک که با آب پر شده است.

من معمولا این کار را با بر روی قسمت بالای میز اتویم انجام میدهم زیرا برای 90 درصد از گلدوزی هایم دارای اندازه مناسبی است.

قطعه مورد نظر را بر روی پارچه موجود بر روی میز اتو سنجاق بزنید و  آن را محکم ببندید.

در صورتی که گلدوزی شما خشک است، به آرامی آن را با اسپری آب مرطوب نمایید. بهتر است که کمی آن را دارای رطوبت  نگه دارید اما آن را خیلی مرطوب و خیس نکنید. اگر گلدوزی خیلی خیس و مرطوب باشدباعث می شود که سنجاق ها در طول فرایند کار زنگ بزنند.

اکنون گلدوزی مرطوب را بر روی صفحه مورد نظر در مرکز آن قرار دهید.

از بخش مرکزی کار را شروع کنید و به سمت لبه ها کار کنید، سنجاق ها را همگی در بالای لبه گلدوزی قرار دهید. من به صورت طبیعی این کار را برای هر 2 سانت فاصله انجام می دهم اما برای گلدوزی با جزئیات بیشتر شما ممکن است که بخواهید سنجاق ها را نزدیک هم قرار دهید.

کشش گلدوزی باید به صورت مستقیم و به سمت پایین باشد و مشابه با لبه پایینی است. اطمینان داشته باشید که از مرکز کار شروع کنید و به سمت گوشه ها کار کنید.

این کار را به صورت مشابه در سمت راست و چپ کار انجام دهید. اطمینان داشته باشید که از مرکز کار شروع کرده اید و به سمت گوشه ها برای حفظ کار حرکت کرده اید.

در ابتدا زمانی که گلدوزی را می بندید، به آرامی اب بر روی آن اسپری نمایید و اجازه دهید که به طور کامل خشک گردد. زمانی که خشک می گردد، سنجاق ها را از آن جدا کنید. گلدوزی ظاهری دوست داشتنی خواهد داشت و به اسانی قابل نصب بر روی قاب یا کارگاه است.

آموزش شستن و خشک کردن گلدوزی از جمله مواردی است که در کلاس آموزش گلدوزی با دست آکادمی هنری به صورت مفصل به آموزش آن پرداخته می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا