گزارش همکاری هنری با کمیته امداد در جهت توانمند سازی مددجویان

 

مجموعه هنری از ابتدا با اهداف فرهنگی و اجتماعی شکل گرفت و از مهم ترین اهداف مدیران مجموعه ، توانمند سازی بانوان ایرانی در جهت خلق آثار هنری ، توسعه و ترویج استفاده از دست ساز های هنری و همچنین کسب درامد بوده است. به همین جهت همواره تلاش خود را کرده است تا بتوانند چرخه نیاز هنرمندان را به طور کامل پوشش دهند .

تیم هنری با توجه به ۴ سال تجربه عملیاتی در حوزه هنر و صنایع دستی و همچنین تحقیقات انجام شده بر این باور است که نیاز هنرمندان به قسمت آموزش ،‌تهیه مواد و ابزار اولیه و فروش محصول نهایی تقسیم میشود.

 به همین جهت تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند با بکار گیری بهترین شیوه ی آموزشی و با همکاری با بهترین و  برجسته ترین اساتید هنری کشور ، آموزش جدیدترین تکنیک های هنری را در اختیار تمامی هنرمندان در سراسر کشور قرار دهد.

از سمت دیگر تلاش خود را نیز کرده است که بهترین مواد و ابزار هنری را با مناسبت ترین قیمت در اختیار هنرمندان سراسر کشور قرار دهد تا همه هنرمندان در شهر های مختلف دسترسی یکسانی به مواد و ابزار هنری داشته باشند و سعی کرده است که مشکلات آنها را در جهت  تامین مواد وابزار هنری بر طرف کند .

اکنون که همه هنردوستان دسترسی یکسانی به جدیدترین آموزش ها ، تکنیک های هنری و مواد و ابزار هنر مورد نظر خود دارند پس میتوانند با  انجام کار مورد علاقه خود زیباترین  دست ساز های هنری را تولید نمایند.

در این میان عده ای از هنرمندان عزیز علاقه به فروش و کسب درآمد از این راه را نیز دارند که هنری تلاش کرده است تا به این نیاز هنرمندان خود نیز پاسخ دهد و با همکاری شراکای تجاری خود بتواند بزرگترین شبکه فروش صنایع دستی را برای هنرمندان خود فراهم کند.

اکنون که با یاری خدا و به پشتوانه تیم قوی هنری توانسته ایم به همه نیاز های هنرمندان پاسخ دهیم برآن شدیم تا به کمک بانوان مددجوی کمیته امداد برویم و به آنها در جهت کسب درآمد با انجام کار هنری دلخواهشان کمک کنیم.

از همین رو جلسات متعددی را با مدیران قسمت اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی در ماه های گذشته داشته ایم تا توانستیم ساختار مناسب همکاری با این عزیزان را ایجاد کنیم .

و در نهایت چهارشنبه ۲۴ مرداد سال ۹۷ اولین گردهمایی با حضور مدیران اشتغال کمیته امداد ، مدیرات هنری و حضور مددجویان علاقه مند به شروع کار هنری تشکیل شد.

       

 در این جلسه ابتدا  هنری ، توسط مدیران کمیته امداد به مدد جویان معرفی شد و سپس مدیران هنری به توضیح در رابطه با شیوه و ساختار همکاری پرداختند.

طبق این ساختار  مددجویان علاقه مندان به انجام کار های هنری و صنایع دستی توسط کیمته امداد به هنری معرفی شده و سپس، آنها هنر دلخواه خود را در هنری و در کنار اساتید ،آموزش میبینند .

بعد از کسب مهارت لازم و تایید مهارت آنها توسط اساتید هنری، کمیته امداد به آنها مبلغی به عنوان وام جهت تهیه مواد و ابزار شروع کار اختصاص میدهد و در نهایت،‌آنها شروع به ساخت و تولید دست ساز های هنری مورد علاقه خود در تعداد بالا میکنند.

در حین ساخت تمام مدت مددجویان و اساتید هنری در ارتباط با یکدیگر هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، ایراد و ابهام سریعا بتوانند آنرا رفع کنند.

در پایان در صورت تایید کیفیت و زیبایی کارنهایی مددجویان ، دست ساز  آنها در شبکه فروش محصول نهایی هنری قرار گرفته و پس از فروش ، مبلغ آن توسط هنری به مددجو اهدا میشود.

همچنین هنری در تمام طول این مسیر مددجویان را در جهت نیاز سنجی بازار و تولید کار پر مخاطب کمک میکند تا محصولات تولیدی آنها بتواند فروش مطلوبی داشته باشد تا به خودکفایی و کسب درامد کافی مددجو بیانجامد.

تیم هنری تمام تلاش خود را میکند تا ان شاالله بتوانیم نقش کوچکی در جهت توسعه صنایع دستی و همچنین گسترش تولید و ایجاد کسب کار های کوچک خانگی داشته باشیم .

 

دکمه بازگشت به بالا