پارچه خامه دوزی

پارچه خامه دوزی نوعی پارچه است که برای هنر خامه دوزی طراحی و تولید شده است. در واقع این پارچه خاص، یکی از اصلی ترین و مهمترین ابزار و وسایل هنر خامه دوزی است که می توان بر روی آن، طرح های گلدوزی چشم نوازی را اجرا کرده و نهایتاً از پارخه خامه دوزی شده، برای تولید انواع لباس و سایر محصولات استفاده کرد.

مجموعه هنری امکان خرید و اطلاع از قیمت پارچه مخصوص خامه دوزی را به سادگی برای شما هنرمندان عزیز فراهم ساخته است. برای خرید پارچه خامه دوزی در انواع مختلف پارچه وال خامه دوزی، کرسپو، پنبه ای، حریر و… کافی است به فروشگاه آنلاین هنری مراجعه نمایید.

 

جدول مشخصات محصول

نوع پارچهوال، کرسپو، حریر و…
قیمتاز 50 تا 300 هزار تومان
جنسکتان، پنبه ای، ابریشمی و…
رنگسفید، مشکی، طلایی و رنگی

 

هنر خامه دوزی

خامه دوزی نوعی گلدوزی است که در آن از نخ ابریشم استفاده می شود. از آن جایی که در زمان های گذشته، تنها از نخ ابریشم خام سفید رنگ برای این هنر استفاده می شده است، از همان زمان، این هنر به خمک دوزی مشهور شده که این اصطلاح در زبان امروزی، به خامک دوزی یا خامه دوزی تبدیل شده است. زادگاه هنر خامه دوزی، شهر ادیمی در استان سیستان و بلوچستان است.

البته چیزی که امروزه تحت عنوان پارچه خامه دوزی در میان مردم مشهور شده است، بیشتر مربوط به هنر برودری دوزی یا Broderie anglaise است.

هنر برودری دوزی (Broderie anglaise) یا خامه دوزی انگلیسی، نوعی گلدوزی است که ماحصل آن، پارچه ای با برش ها و سوراخ های طرح دار است که با دوخت های گلدوزی تزئین شده اند. زادگاه این هنر، کشور انگلستان است.

 

پارچه خامه دوزی چیست؟ پارچه برودری دوزی

پارچه خامه دوزی چیست؟

پارچه خامه دوزی، همان پارچه گلدوزی است. در واقع برای پیاده سازی این تکنیک گلدوزی خاص، می توان از پارچه های معمولی گلدوزی استفاده کرد.

اما همانطور که پیش تر هم گفته شد، چیزی که امروزه در بازار به عنوان پارچه خامه دوزی شناخته می شود، در اصل پارچه برودری دوزی است. این پارچه، نوعی پارچه مخصوص برای هنر برودری دوزی یا خامه دوزی انگلیسی (Broderie anglaise) است. بر روی این پارچه، معمولاً سوراخ ها و منافذی با طرحی خاص و الگوی تکراری وجود دارد که طی فرآیند برودری دوزی، بر روی این سوراخ ها، گلدوزی انجام می شود. این سوراخ ها عمدتاً به شکل گل و برگ هستند.

 

انواع پارچه خامه دوزی

از جمله انواع پارچه های خامه دوزی می توان موارد زیر را نام برد:

  • پارچه وال خامه دوزی
  • پارچه کرسپو خامه دوزی
  • پارچه حریر خامه دوزی
  • پارچه توری خامه دوزی
  • پارچه کتان خامه دوزی
  • پارچه خامه دوزی پنبه ای

 

کابرد پارچه خامه دوزی

از هنر خامه دوزی ایرانی، بیشتر برای تزئین سرآستین و یقه لباس ها، تزئین شال و روسری، مانتو و دامن و همچنین وسایل دکوری منزل مانند رو میزی، رو تختی، رو بالشی، کوسن مبل، کوسن تخت، رو کوسنی، دستمال و… استفاده می شود.

پارچه خامه دوزی انگلیسی یا همان برودری دوزی نیز به دلیل برخورداری از ظاهری با ظرافت و پیچیدگی خاص، اغلب برای لباس های زنانه و ظریف مانند مانتو، دامن و انواع اکسسوری، استفاده می شود. این پارچه برای دوخت انواع وسایل دکوراتیو نظیر رومیزی و پرده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

خرید پارچه خامه دوزی انواع پارچه خامه دوزی

خرید پارچه خامه دوزی

جهت اطلاع از قیمت، مشاهده مشخصات محصول و خرید پارچه خامه دوزی یا همان پارچه برودری دوزی در انواع مختلف پارچه وال خامه دوزی، کرسپو، پنبه ای، کتان، توری، حریر و… و انواع رنگ سفید، مشکی، طلایی و رنگی، کافی است پس از مراجعه به فروشگاه آنلاین هنری و انتخاب محصول مورد نظر، اقدام به خرید آنلاین نمایید.

همچنین جهت انجام پروژه های خامه دوزی ایرانی نیز مناسب ترین نوع پارچه، همان پارچه گلدوزی است. جهت خرید پارچه گلدوزی می توانید به صفحه مربوط به دسته بندی این محصول در وبسایت هنری مراجعه نمایید.

شما می توایند کلیه وسایل و ابزار مورد نیاز برای انواع تکنیک های گلدوزی و سوزن دوزی، نظیر پارچه خامه دوزی را  به صورت غیرحضوری و آنلاین از سایت هنری تهیه نمایید. ما در مجموعه هنری تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با مناسب ترین قیمت، به شما عزیزان عرضه نماییم.

 

خرید پارچه خامه دوزی خام و آماده

هنگام خرید پارچه خامه دوزی، این نکته را در نظر داشته باشید که این پارچه ها هم به صورت خام (گلدوزی نشده) و هم به صورت آماده (گلدوزی شده) به فروش می رسند.

پارچه های خام و گلدوزی نشده، مناسب این هستند که شما خودتان کار خامه دوزی یا برودری دوزی را به وسیله سوزن و نخ گلدوزی بر روی آن ها انجام داده و سپس از پارچه خامه دوزی شده برای دوخت لباس و سایر محصولات استفاده کنید.

پارچه آماده و گلدوزی شده نیز همانطور که از نامش پیداست، مرحله گلدوزی را طی کرده و آماده دوخت انواع لباس است.

 

نکات خرید

از جمله مهمترین نکاتی که به هنگام خرید این پارچه می بایست در نظر داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس پارچه: پارچه خامه دوزی در جنس های مختلفی تولید می شود؛ مانند پنبه، کتان و ابریشم سبک. جهت انتخاب جنس مناسب، می بایست نوع لباس یا محصولی را که می خواهید تولید کنید، در نظر بگیرید.

کیفیت پارچه: پارچه ای را انتخاب کنید که محکم بافته شده و سطح صافی داشته باشد. کیفیت پایین پارچه، منجر به این خواهد شد که گلدوزی شما ناهموار و محصول نهایی بی کیفیت شود.

تعداد نخ ها: تعداد نخ ها به تعداد نخ های بافته شده در یک اینچ مربع پارچه اشاره دارد. تعداد نخ‌های بالاتر معمولاً نشان‌دهنده کیفیت بالاتر، دوام بیشتر و بافت ظریف تر پارچه است.

رنگ: در حالی که خامه دوزی انگلیسی یا همان برودری دوزی، به طور سنتی در رنگ های سفید و روشن انجام می شود، اما می توان آن را در رنگ های دیگر نیز انجام داد.

الگوی برش ها: سوراخ ها و الگوهای موجود بر روی پارچه خامه دوزی می توانند از نظر پیچیدگی و سبک بسیار متفاوت باشند. الگوی مورد نظر خود را برای پروژه خود در نظر بگیرید و پارچه ای را انتخاب کنید که سطح جزئیات و سبک مناسب را داشته باشد.

عرض پارچه: پارچه های خامه دوزی می توانند در عرض های مختلف باشند. بنابراین عرضی را انتخاب کنید که برای پروژه شما مناسب باشد.

 

قیمت پارچه خامه دوزی قیمت انواع پارچه خامه دوزی

قیمت پارچه خامه دوزی

قیمت پارچه خامه دوزی (برودری دوزی) بسته به نوع پارچه، کیفیت، جنس، تعداد نخ، طرح و الگوی برش های روی پارچه، اندازه و سایز عرض پارچه، متفاوت است. قیمت این محصول در بازار جهانی از حدود 5 تا 100 دلار برای هر یارد پارچه و در بازار داخلی از حدود 50 تا 300 هزار تومان برای هر متر پارچه متغیر است. پارچه های خامه دوزی هندی عمدتاً از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

جهت اطلاع از قیمت پارچه خامه دوزی در انواع مختلف و همچنین اطلاع از تخفیف های ویژه و گارانتی موجود برای این محصول، کافی است سری به فروشگاه آنلاین هنری بزنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا