جلسه اول : آموزش جعبه مخملی با قاعده دایره


سلام دوستای هنرمندم به جلسه اول آموزش جعبه مخملی خوش آمدید  در این جلسه قصد داریم یه جعبه مخملی با قائده مربع رو آموزش بدیم . 
 

برای ساخت این جعبه زیبا لازم هست که مواد و ابزار  زیر رو تهیه کنید. 

 

پارچه مخمل 
 

پک جعبه مخمل 

 

چسب حرارتی 
 

دستگاه چسب حرارتی 
 

نخ 
 

سوزن 
 

نوار قیطون 
 

نوار مروارید 
 

پایه فلزی 


آویز منگوله فلزی 

 

 حالا که همه ی مواد و ابزارو که تهیه کردید پیش بریم به سوی ساخت این جعبه  مخملی زیبا  

ابتدا شکل استوانه را بردارید ، قرار است کارمان را از کف این کار شروع کنیم.  کف استوانه ما به شکل دایره است . پارچه مخمل را کمی بیشتر از قطر دایره کف می بریم و و با چسب  حرارتی و مانند ویدئو به بدنه استوانه می چسبانیم و قسمت های اضافه را با قیچی کوتاه می کنیم 

 

 

حالا نوبت  بدنه جعبه مخملی ماست . باید پارچه اطراف استوانه را به دست بیاوریم به این منظور محیط دایره را با فرمول محیط دایره از روی شعاع به دست می آوریم (: و یک سانتی متر اضافه تر برای جای دوخت می گذاریم . برای به دست آورن عرض مستطیل . کمی بیشتر از ارتفاع استوانه را برش می زنیم و مانند ویذئو دو سر مستطیل را به هم میدوزیم و به کف استوانه می چسبانیم . ( در چسباندن به پشت و رو پارچه دقت کنید )

 

 

 

حالا نوبت گذاشتن یونولیت یا فوم در بدنه جعبه ماست ، به این منظور همانند قبل محیط دایره را به دست می آوریم و دوسر یونولیت را به هم می دوزیم و مانند یک رنگ در می آوریم و مانند ویدئو در بدنه جعبه قرار می دهیم و پارچه مخمل را روی آن کشیده و به کف داخلی جعبه با چسب حرارتی میچسبانیم. 

 

 

 دایره بزرگ تر را از بسته خارج کنید . پارچه مخملی مورد نظر خود را بردارید و به شکل مربع و 10 سانتی متر بزرگ تر از قطر مربع برش بزنید .

دایره را دقیقا در وسط پارچه مربعی مخمل خود قرار دهید و مانند ویدئو ،لبه های پارچه مخمل را به داخل برگردانید و با چسب حرارتی بچسبانید و قسمت های اضافه را برش بزنید. 

 

 

 حالا نوبت وصل کردن پایه های جعبه ماست . به این منظور از پایه های فلزی استفاده می کنیم و مانند ویدئو آنه ها را به کف جعبه وصل می کنیم . و دایره ای که با پارچه مخمل در جلسه قبل آماده کرده بودیم را در داخل جعبه قرار می دهیم . 

 

 

برای اینکه فاصله بین دیواره و کف را بپوشانیم تا مرتب تر به نظر برسد از نوار قیطان استفاده می کنیم و مانندویدئو و با چسب حرارتی در محل مورد نظر می چسبانیم . . در این بخش از هر نوع تزئینی برای جعبه های مخملی می توانیم استفاده کنیم. 

ما از نوار مرواریدی و گل های مصنوعی به این منظور استفاده کرده ایم . 

 

 

امیدوارم با گذراندن این جلسه بتوانید زیبا ترین جعبه های مخملی را بسازید