• سایر
  • down arrow black small

    اینجا هستید

    هنریوسایل ساخت عروسک خمیری

    خمیر پلیمری

    فیلترها
    فیلتر کردن محصولات
    عدم نمایش محصولات ناموجود
    موجود بودن/نبودن
    قیمت
    از (تومان)
    تا (تومان)

    مرتب‌سازی براساس :

    جدیدترین
    فیلترهای اعمال شده :

    خمیر فیمو یکی از معروف ترین برند های خمیر پلیمری میباشد که به عنوان خمیر مجسمه سازی (خمیر کله ای) به کار می رود. از دیگر برند های خمیر پلیمری میتوان به خمیر دانکار اشاره کرد. به طور کلی معمولا در ایران خمیر پلیمری با نام خمیر فیمو هم شناخته می شود.

    ویژگی های خمیر مجسمه سازی پلیمری

    خمیر فیمو ضد آب ٬ سبک و نشکن میباشد و برای سفت و محکم شدن نیاز به حرارت دیدن دارد. خمیر دانکار شبتاب این قابلیت را دارد که نور محیط را جذب کرده و با کاهش نور محیط و در تاریکی شروع به درخشش می کند.

    برای شکل دادن به خمیر پلیمری ، خمیر فیمو  و خمیر های اسفنجی از ابزار مختلف ساخت خمیر چینی استفاده می شود  که وسایل مورد نیاز مجسمه سازی با خمیر هم به صورت تخصصی شامل کاردک و لیسه و سمبه و وردنه و غیره می شود و هم اینکه می توان از انواع و اقسام ابزار های موجود برای ایجاد برآمدگی و فرورفتگی و غیره استفاده کرد.

    کاربرد خمیر فیمو پلیمری

    کار با این نوع خمیر مجسمه سازی بسیار راحت است و برای آماده کردنش فقط کافی است مقداری از خمیر فیمو مورد نظرتان را جدا کنید و با دست ورز دهید تا نرم و انعطاف پذیر شود.

    کارکردن با این خمیر برای افراد بالای هشت سال مناسب است،و ساختار شیمیایی ترکیب آن برای ساخت اسباب بازی مناسب نیست. همچنین در نظر داشته باشید که ورز دادن زیاد خمیر باعث شُل شدن و چسبندگی آن می شود.

    خمیر فیمو به عنوان خمیر انگشتر سازی هم شناخته می شود و برای ساخت زیورالات خمیری و عروسک های کوچک، مجسمه و عروسکهای تزئینی، سنگهای مصنوعی، تزئیین ظروف و ...استفاده می شود که بعد از خشک شدن و پخت کاملا مستحکم و قابل شست و شو می شود.

    نحوه ی پخت خمیر فیمو:

    نوعی از خمیر های پلیمری که به عنوان خمیر مجسمه سازی هوا خشک  هم شناخته می شود برای خشک شدن نیاز به هیچ حرارت خاصی ندارند و تنها با قرار گرفتن در معرض هوای آزاد خشک می شوند. البته این موضوع زمان کاربا این نوع خمیر پلیمری را محدود می کند. برای افزایش زمان خشک شدن این نوع پلیمر باید کمی به آن وازلین اضافه کنید و آن را به خوبی ورز دهید تا به خوبی با آن مخلوط شود.

    نوع دیگری از پلیمرها مثل خمیر سرنیت با در معرض هوا قرار گرفتن خشک نمی شوند و حتما باید تحت حرارت مستقیم قرار بگیرند. پخت خمیر پلیمری دو روش داره که هرکدوم رو که راحت ترید میتونید استفاده کنید.پس از پخت ،خمیرتون مقداری کدر میشه که با برق ناخون یا اسپری براق کننده میتونید متناسب با کارتون براقش کنید.

    روش اول: پس از اماده سازی خمیر رو به مدت 15 الی 20 دقیقه با دمای110- 130 درجه ی سانتیگراد داخل فر قرار بدید.

    روش دوم: پس از اماده سازی کار،در ظرفی مقداری اب بریزید و بذارید جوش بیاد و وقتی جوش اومد خمیرتون رو به ارامی داخلش قرار بدید و 10 دقیقه در حالت جوش نگه دارید.بعد از اون خمیرتون آمادست.

    خرید خمیر مجسمه سازی فیمو:

    خرید خمیر مجسمه سازی فیمو از روش ها مختلفی امکان پذیر است. در فروشگاه های آنلاین لوازم هنری مثل سایت هنری می توانید مدل های متنوع را مشاهده نمایید و رنگ و بسته بندی با حجم مورد نیازتان را تهیه کنید. خرید خمیر فیمو با کیفیت تاثیر زیادی در بهبود کیفیت و ارتقای زیبایی محصول مورد نظر شما خواهد داشت. 

    phone

    تلفن پشتیبانی

    021 91003037

    از آخرین آموزش‌ها، محصولات و تخفیف‌ها باخبر شوید!

    هنری در شبکه‌های اجتماعی

    با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید

    logo
    هنری تحقق رویای هنرمندانه ی تو

    خیابان تیموری نبش ابراهیمی مجتمع مهر نگار (فروش حضوری نداریم)

    logo-samandehi

    تمامی حقوق برای شرکت هنربخشان نوین شایگان محفوظ است و انتشار با ذکر دقیق مطلب و لینک به سایت هنری بلامانع است